Изпълнителният директор на Макларън Зак Браун отново коментира близостта между отборите на Ред Бул и Алфа Таури, определяйки я като „нездравословна“. По думите на американеца тази връзка между двата тима, които имат един собственик в лицето на Ред Бул, „не е в духа на правилата“.
Изказването на Браун идва на фона на прогреса на Алфа Таури от втората половина на сезон 2023. А този прогрес малко или много беше в резултат на сближаването на отбора от Феанца с по-големия брат от Милтън Кийнс, което ще продължи и догодина.
Браун се притеснява за връзката между Алфа Таури и Ред Бул
През 2024 Алфа Таури ще купува колкото се може повече части от Ред Бул, което не е забранено от правилника и е обичайна практика за по-малките отбори. Хаас например от години използва задното окачване и скоростните кутии на Ферари, Астън Мартин прави същото с Мерцедес.
От Алфа Таури признаха една голяма грешка при разработката на АТ04
Въпреки че случаят между Алфа Таури и Ред Бул е сходен с други подобни Браун изрази своите притеснения, че той поставя под съмнение независимостта на двата отбора и споделянето на ресурси между тях. От ФИА вече заявиха, че ще изработят нова рамка, с която да контролират колаборацията между отделните отбори.
ФИА ще изработи нова рамка за колаборацията между отделните отбори
„Повечето други големи спортове забраняват два отбора от една и съща лига да имат еднакъв собственик поради очевидните причини, че това застрашава конкурентността. Това е нездравословна ситуация, защото тя въздейства на решенията на и извън пистата. Дали става дума за наличието на повече данни, споделяне на части/персонал, или въздействието върху стратегиите това не е в духа на правилата.
„Важно е да държим на независимостта, конкурентността и честността. Аз бих искал да има промяна в правилата, за да се предотврати влиянието на един отбор към друг чрез стратегическите съюзи и общата собственост.
„Вярвам, че феновете на Формула 1 вярват в честността на състезанията при равни условия и няма да са съгласни с действия, които не са в духа на спорта. Споделянето на части, информация и собственост само поставят под съмнение вярата на феновете в честността на състезанията“, заяви Браун.
Алфа Таури си остава Алфа Таури, поне засега
Не трябва да забравяме и факта, че в миналото близостта между Ред Бул и Торо Росо, както тогава се казваше отборът от Фаенца, беше още по-голяма. Първата победа на Себастиан Фетел с Торо Росо на „Монца“ през 2008 година беше спечелена с кола, която беше почти същата като тази на Дейвид Култард и Марк Уебър, които караха за Ред Бул тогава.
Впоследствие правилата бяха променени и клиентските автомобили бяха забранени от началото на 2009 година. През годините ограниченията за споделяне на части между отборите бяха променяни. В момента всеки екип е свободен да закупува определени компоненти от свой съперник, ако прецени. Сред разрешните компоненти за споделяне освен задвижващите системи са още скоростните кутии и окачванията.
Снимки: Imago