Скромен прогрес по пътя към обединението в автомобилния спорт
Има прогрес, макар и не много голям след втората среща в ММС, посветена на проблемите на българския автомобилен спорт. Това стана ясно днес от изказването на заместник-министър Даниела Дашева след срещата, в която отново участваха председателят на АФБ Калоян Станчев, председателят на БФАС Румен Дунев, Крум Дончев, Николай Златков, Иван Шопов, двама юристи на АФБ и представител на СБА.
Най-общо, напредъкът от днешната среща може да се синтезира в това, че двете организации ще оставят на своите общи събрания да решат как да действат оттук нататък - на 9 март е общото събрание на АФБ, а на 16 март - това на БФАС.
Крум Дончев очерта два варианта за конкретни действия оттук нататък - събирането на клубовете и пилотите в една от двете федерации или сформирането на напълно ново сдружение.
Това е планът на Крум Дончев за обединение на спорта
Калоян Станчев заяви, че ще остави на членовете на АФБ да решат какво да предприемат, но уточни, че според настроенията във федерацията, не трябва да се очаква, че двете жалби, подадени в съда, ще бъдат оттеглени.
Ще се решат ли проблемите в българския автомобилен спорт? Какво казаха участниците в срещата при министър Илиев
Става въпрос за две жалби на АФБ, с които се оспорва отнемането на лиценза на федерацията през 2022 и даването на лиценз на БФАС през същата година, по които делата не са приключили. Но тези дела са обвързани с делото, по което вече се произнесе 5-членният състав на ВАС, който постанови, че отнемането на лиценза на АФБ през 2022 година е било правилно. Точно тези две жалби не позволяват на ММС да стартира процедурата по лицензиране на федерация, която да управлява автомобилния спорт у нас.
Румен Дунев обяви, че вратите на БФАС са отворени за всички, които искат да състезават и да участват в автомобилния спорт у нас и те могат да дойдат на общото събрание на организацията на 16 март.
Заради отсъствието на Емил Панчев не стана ясно каква точно е позицията на СБА относно самоопределението на клубовете и състезателите у нас, но Румен Дунев допълни, че днес е предал в СБА проект за уреждане на отношенията между СБА и спортната власт в автомобилизма у нас, който да гарантира “дългосрочна спокойна работа”. Тепърва ще се чака реакцията на СБА. СБА държи международния лиценз за автомобилен спорт у нас и затова ролята на организацията е толкова важна, въпреки че тя няма право да организирана автомобилни състезания и трябва да делегира тези права.
Днешната крачка напред, направена в ММС, ни отвежда към месец март, когато ще бъдат двете общи събрания, времето за организиране и провеждане на сезон в автомобилния спорт намалява, но това не означава, че ще има нулев сезон.