Пилотите на Хюндай споделиха своите очаквания за рали "Швеция"
Отборът на Хюндай ще разчита на Тиери Нювил, Ойт Танак и Есапека Лапи във втория кръг за сезон 2024 в Световния рали шампионат (WRC) – рали „Швеция“, което ще се проведе в края на седмицата.
Трима споделиха своите очаквания преди единственото изцяло снежно състезание в календара на WRC. Прогнозите за времето са за много ниски температури в границите на -15/-20 градуса, което ще означава много твърда и компактна настилка, както и по-твърди преспи, които да бъдат използвани от пилотите за по-бързо преминаване през завоите.
„Очакваме много сняг и ниски температури в Швеция. Това беше нещо, което беше поносимо през последните години, но сега ще е по-трудно. Поради тази причина ще се нуждаем от голяма прецизност и добро поведение на колата, за да можем да я насочваме от един завой в следващия и да максимизираме ефективността.„Преспите винаги са голям риск, особено когато температурите са малко по-високи. Когато е студено те са нещо, което можеш да използваш, за да се позиционираш по-добре и да си по-бърз. Чистото каране, грижата за гумите и позицията на пътя са все фактори, които могат да направят ралито много предизвикателно. Но от нашия опит миналата година първият ден ще е доста изравнен. Винаги съм обичал рали „Швеция“, така че ще се целим в силен резултат“, каза лидерът във временното класиране Нювил, който ще бъде първи по отсечките в четвъртък и петък.
Малко след него ще стартира и Танак, който завърши четвърти в откриващия кръг за сезона в Монте Карло. Естонецът спечели в Швеция преди година, но като пилот на М-Спорт. Въпреки това бившият световен шампион се закани да се бори в челото и този уикенд.
„Швеция е едно хубаво рали, в което е много важно чистото представяне. Пътищата са лесни, гладки са, така че няма голямо натоварване за колите и е лесно да се максимизира темпото. В миналото в Умеа беше страхотно, така че се надявам отново да имаме високи преспи и заледени пътища.„Преспите са по-скоро помощ, отколкото риск в Швеция и могат да се използват за печелене на предимство. Ако една пряспа те дръпне, това означава, че си рискувал твърде много.„Етапите на тъмно винаги са голямо предизвикателство. Видимостта е много ниска, обикновено виждаш само това, което фаровете осветяват. Това в комбинация със снега означава, че изведнъж можеш да се хлъзнеш. От друга страна снегът е добър показател, така че бих казал, че тук е по-лесно да се кара, отколкото в калта в Уелс. Целта е да се представим добре. Спечелихме тук миналата година и ще се опитам отново да се боря в челото“, заяви Танак.
За Лапи рали „Швеция“ ще бъде първият старт за годината, след като в „Монте Карло“ третият i20 бе поверен на Андреас Микелсен. Това неучастие на финалндеца в първия кръг му гарантира по-задна стартова позиция, която той се надява да му даде предимство.
„Рали Швеция“ определено е състезание, което харесвам и е страхотно място, на което да стартирам моя сезон. Мисля, че, ако условията са каквито очакваме по-задната стартова позиция ще бъде от голямо предимство, тъй като първите коли ще изчистят пресния сняг и сцеплението ще бъде по-високо. Все пак, ако е наистина студени, около -20, може да има голяма снежна пелена, която да седи във въздуха, което ще намали видимостта за тези, които са с по-късни стартови номера.„Друга ключова характеристика на рали „Швеция“ е голямата разлика в състоянието на пътя между първото и второто минаване на всяка отсечка. При първото обикновен пътят е по-гладък и имаш по-голям избор в траекторията, докато при второто има коловози, които те принуждават да се адаптираш. Целите ни могат да се променят в хода на уикенда, всички зависи от нашата позиция, но се надявам да се боря за подиума“, каза Лапи.
Рали „Швеция“ ще стартира в четвъртък вечерта с първото минаване на „Умеа Спринт“, което е предвидено за 20:05 часа българско време. Състезанието ще предложи общо 300.1 състезателни километра, които ще бъдат разделени в 18 етапа.
Снимки: Red Bull Content Pool