Маркес: Трябва да залича 11-годишен навик, все още съм вдървен върху мотора
Марк Маркес се съгласи с мнението на Лука Марини, че управлението на моторите на Хонда и Дукати в MotoGP са напълно противоположни.
Коментарът на италианеца се отнасяше най-вече за начина, по който моторите на двете марки работят със задната гума. Маркес най свой ред, който премина от Хонда в Грезини Дукати, че той трябва да заличи 11-годишен навик в управлението на един мотор.
„Напълно съм съгласен. Напълно различно използване на задната гума. Аз още карам Дукати като Хонда. Във Валенсия това работеше, но тук (в Малайзия)? Не. Трябва да залича 11-годишен навик с един мотор, това не е лесно.„Когато вляза в ритъм това е по-лесно, защото имам повече време. Но в тайм атаката не мислиш, караш по инстинкт. Ако карам по инстинкт аз карам като с Хонда. Но това не е най-добрият начин да караш този мотор. Това е процес, който отнема време“, обясни Маркес.
Той също така коментира и представянето си в първите два дни на теста на „Сепанг“ и каза, че използва най-базовите настройки на Дукати, за да може по-бързо и лесно да свикне с мотора на италианците.
„Използвам стандартните настройки на другите пилоти на Дукати. Не искам да изгубя пътя. Не искам да използвам други настройки. Това са настройки, които използвах вчера, днес работих по-добре, което означава, че разбирам по-добре мотора.„Опитваме някои неща, техниците ми се опитват да разберат моя стил на пилотиране. Днес направихме някои големи промени по мотора. Някои бяха позитивни, други не. Но в крайна сметка аз карах със стандартните настройки“, каза шесткратният шампион в кралския клас.
Той обърна внимание и на процеса на спиране, който в Дукати също е различен спрямо Хонда.
„Истина е, че спирането с Дукати е различно. Но аз не губя в спирането, всъщност спрямо другите пилоти на Дукати печеля. Трябва да разбера повече за задното сцепление. То е високо, но трябва да разбера как да го използвам.„С износена гума успявам да поддържам добро темпо, но не печеля достатъчно. Но в спирането? Стъпка по стъпка аз го разбирам все по-добре и по-добре. В началото имах проблеми, но във втората част на деня бях по-добър. В момента губя повече на излизане от завоите, най-вече бързите. В бавните съм бърз, но в бързите ти е нужна увереност върху мотора. Точно там аз имам проблеми.„Все още съм вдървен върху мотора. Днес започнах да се наслаждавам малко повече, затова направих серия от 10 поредни обиколки. В момента имам нужда от обиколки. Може би днес прекалих и ще ги усетя утре“, коментира Маркес.
Именно испанецът беше най-активният пилот в днешния ден, завъртяйки общо 72 обиколки на „Сепанг“. За сравнение състезателната дистанция в MotoGP на малайзийското трасе е 20 тура.
Снимки: Red Bull Content Pool