Танак ще разполага с по-адаптирана кола за рали "Швеция"
Повторният дебют на Ойт Танак с отбора на Хюндай не мина съвсем по план. Естонецът завърши четвърти в рали „Монте Карло“, в което победата грабна неговият съотборник Тиери Нювил.
Участието на Танак в първия кръг за сезона в Световния рали шампионат (WRC) бе компрометирано още от първите отсечки в четвъртък. След финала на двата етапа той се оплака, че педалът на газта на неговия i20 Rally1 е залепвал, което го е принудило да намали агресията.
Бившият световен шампион загуби всякакви шансове да се бори за по-предно класиране в петък сутринта, когато излетя на един заледен завой в третата отсечка. При този инцидент и последвалото затъване в канавката той загуби над 40 секунди и до края на състезанието кара по-консервативно.
От Хюндай обаче очакват в рали „Швеция“ естонският пилот да се върне в битката в челото. Швефът на тима Сирил Абитебул каза, че за единственото изцяло снежно състезание след две седмици отборът ще направи промени по колата си, за да я адаптира повече към пилотския стил на Танак.
„Разбира се, че съм притеснен от проблемите с двигателя, защото те показват, че ние трябва да продължим да подобряваме процесите на проверка, защото това не трябва да се случва на това ниво. Ще имаме брифинг на тази тема.„Ние имахме възможност да се върнем към по-стара карта на двигателя, която беше подходяща за Тиери и Андреа (Микелсен), но не и за Ойт. Трябва да видим какво можем да променим за него, защото Тиери не се оплака, с изключение на първия ден, когато беше еднакво за всички. Ще направим така, че Ойт да има нещо по-добро за „Швеция“. Въпреки проблемите неговото представяне в първото му рали обратно с нас беше силно.„Мисля, че всичко беше комбинация от неговия пилотски стил и настройките на анти-лаг системата, които той предпочита. Просто трябва да имаме по-добра калибрация, която да е специална за него“, обясни Абитебул.
През миналата година Танак спечели рали „Швеция“ с екипа на М-Спорт. В своята кариера той има още две победи в изцяло снежни ралита. През 2019 естонецът отново триумфира в рали „Швеция“ с Тойота, а през 2021 триумфира в рали „Арктик Финландия“ с Хюндай.
Снимки: Red Bull Content Pool