Ожие не е фен на новата точкова система в WRC
Осемкратният световен рали шампион Себастиен Ожие определи новата точкова система, която ще дебютира в Световния рали шампионат (WRC) по време на рали „Монте Карло“ този уикенд, като „безсмислена“, но добави, че се надява да греши в своята оценка.
Новата точкова система беше обявена миналия месец, а нейната основна цел е да предотврати случаите, в които пилотите карат спокойно в сутрешните етапи в неделя, за да пазят гумите си за пауърстейджа. Именно поради тази причина раздаването на точките във всяко рали ще бъде разделено на три отделни части.
Нова точкова система в WRC за 2024 година
Първото раздаване ще бъде в събота вечерта, когато десетимата най-бързи в моментното класиране ще получат точки по следната скала: 18-15-13-10-8-6-4-3-2-1, но само, ако стигнат до финала на цялото рали в неделя. За неделните отсечки ще има отделно класиране, в което най-бързите седем ще получат точки от седем за най-бързия до една за седмия. Последното раздаване ще бъде както и до сега в последния етап, в който най-бързите петима ще спечелят точки за генералното класиране.
Нювил: Новата точкова система ще направи ралитата по-вълнуващи
По този начин теоретичният максимум от 30 точки, които всеки пилот може да спечели от едно рали се запазва. Сега обаче съществува реалната възможност победителят в дадено рали да си тръгне с по-малко точки от пилота, завършил на второ място.
Танак: Новата точкова система ще направи победите по-малко ценни
За Ожие, който отново ще кара с ограничена програма този сезон, точките не са от такова значение колкото индивидуалните победи, но все пак французинът е объркан от промяната.
„Аз не се интересувам толкова от точките, ясната цел за мен е да се боря за отделните победи. Но въпреки това, тези нови правила нямат смисъл. Не ги разбирам. Надявам се да греша, но за сега, аз виждам само неудобства от промяната на системата.„Може би в неделя наистина ще е по-интересно, но все пак това е грешно. Сега победата се обезценява, всичко става сложно и никой от широката публика няма да го разбере, освен, ако не са запалени фенове на ралитата. В противен случай ще се чудите как победителят не е спечелил най-много точки. Това ще се случи в даден момент.„Сега изместваме стратегическото каране в неделя, но може да има по-голямо такова в по-ранен етап. Ако някой има проблем в началото на ралито той няма да кара на лимита, за да пази гумите си за 50 атакуващи километра в неделя, с което да спечели 12 точки. В същото време този, който се раздава цял уикенд ще си тръгне със само 18 пункта. В това няма никаква логика.„По едно време аз отправих предложение да се дава по една бонус точка за всеки спечелен етап. Защо не? Така всеки ще бъде принуден да натиска през цялото време, защото винаги ще има точки за печелене“, каза Ожие преди началото на рали „Монте Карло“.
Във ФИА са готови да махнат новата точкова система на WRC
Пилотът на Тойота отново ще бъде големият фаворит за победата в състезанието, което тази година ще бъде базирано в неговия роден град Гап. Рали „Монте Карло“ стартира тази вече с първите два етапа, които ще се карат на фарове.