Дукати: С новите правила не можем да си позволим грешки
Главният мениджър на Дукати в MotoGP Луджи Дал'Иня заяви, че италианският производител няма право на грешки след промените в правилата за отстъпките за развитие, които бяха направени за сезон 2024 в кралския клас.
Според новите правила Дукати ще има най-голямото ограничение при развитието на своята машина. Италианците ще имат правото на най-малко тестове от всички производители и няма да могат да използва „уайлд кард“ пилоти в рамките на сезона.
Ясен е пътят как Ямаха и Хонда да догонят Дукати в MotoGP
В същото време Априлия и КТМ ще имат малко по-голяма свобода за тестване, но отново само с тестовите си пилотите. Тези марки също така ще могат да използват и допълнителен пилот в рамките на шест уикенда през сезон 2024.
Априлия все още няма спонсор за новия сезон в MotoGP
Ямаха и Хонда ще имат най-големите привилегии, тъй като през последните години японските марки натрупаха сериозен пасив. Те ще могат да тестват най-много в хода на сезона, при това със състезателните си пилоти. Те също така ще разполагат с повече двигатели в хода на кампанията и ще могат да ги развиват, а не да го хомологират в началото на годината.
Алекс Ринс за повечето тестове: Жена ми не е много доволна
На фона на тези ограничения Дал'Иня заяви, че в Дукати не са били против въвеждането на тези обновени правила. Именно те все пак позволиха на производителя от Борго Панигале да се превърне в този хегемон.
В Дукати се страхуват да не загубят техническото си гуру
„Ние не бяхме против. Всъщност през цялото време ние бяхме за това, да се помогне на останалите. От моята гледна точка е правилно да се помага на производителите, които са в беда, да могат по-лесно да наваксат изоставането си.„Бях против да се дават отстъпки на Априлия и КТМ. Априлия спечелиха две състезания, а КТМ бяха на подиума в почти всяко състезание във втората половина на сезона. Не разбрах защо трябва да улесняваме и тях.„Ние се съгласихме с тези отстъпки, защото е по-важно да помогнем на Ямаха и Хонда, отколкото да се фокусираме върху нашето недоволство с Априлия и КТМ. Ако Хонда бяха решили да напуснат MotoGP това щеше да е проблем за всички. За да помогнем на Хонда и Ямаха ние трябваше да се съгласим да дадем отстъпки и на другите, това подписахме. Колко по-силни са всички марки, толкова по-добре за MotoGP.„Голямата разлика е, че те могат да допускат грешки и да ги коригират. Например с двигателя, който могат да отворят и модифицират. Тези, които имат отстъпки могат да оправят двигателя си, ако имат проблем. Ние трябва да завършим шампионата с двигателя, който хомологираме в началото на сезона. Затова трябва да сме по-консервативни.„Не е въпрос само на тестове, а по-скоро на възможността да поемаш повече рискове. Те също така ще могат да направят и едно допълнително подобрение по аеродинамиката. Ако ние сбъркаме, ще имаме проблем“, заяви Дал'Иня в интервю пред motorsport.com.