Кой е най-големият спонсор във Формула 1?
Колко плащат най-големите спонсори във Формула 1, за да могат да променят имената на отборите, на които дават пари? Този въпрос е актуален всяка година във Формула 1, но за сезон 2024 няма кой знае какви размествания сред най-големите рекламодатели, които дават пари на отборите.
И тази година номер 1 е Oracle - основният спонсор на Ред Бул, като според непотвърдена информация компанията дава на световните шампиони по 90 милиона долара на година. Компанията стана партньор на Ред Бул от 2022 година - сезонът, в който стартира доминацията на Ред Бул и Макс Верстапен, а договорът на Oracle е за 5 години.
Номер 2 в тази престижна класация е основният спонсор на Астън Мартин - саудитската петролна компания Aramco. Петролният гигант работи с тима от 2022 година, като се смята, че внася по 75 милиона долара на година в бюджета на отбора на Лорънс Строл. Отделно от това Aramco е и сред спонсорите на Формула 1, като договорът е за 10 години и е на стойност 450 милиона долара.
Заубер получава 100 милиона долара от Stake
Още един петролен гигант - Петронас, който работи с Мерцедес, е №3 в това подреждане. Компанията от Малайзия е партньор на Мерцедес от 2010 година насам, т.е. от завръщането на компанията в спорта. Петронас е основен спонсор на Мерцедес, за последно двете страни преподписаха през 2022 година, а договорът им е за 70 милиона долара на сезон.
Макларън си върна спонсор от Ферари при бирената въртележка във Формула 1
Топ 5 допълват Stake с 50 милиона долара на година за този и следващия сезон и ByBit - още един спонсор на Ред Бул в челото и може би последният представител от света на крипто валутите в спорта - с 40 милиона долара годишно да бюджета на световните шампиони.