Хонда има планирани общо 22 частни теста за 2024 година
В края на миналата година в MotoGP бяха приети нови правила за отстъпките от ограниченията за развитие. Тези промени имат за цел да помогнат най-вече на Хонда и Ямаха да догонят европейските марки, от които изостанаха в последните години.
Според новите правила двата японски производителя ще имат правото на много повече частни теста в хода на сезона. Освен това в тях те ще могат да използват и състезателните си пилоти, а не само тестовите такива, както ще е за Априлия, Дукати и КТМ. Хонда и Ямаха също така ще имат свободата да тестват на колкото си искат различни писти, докато за Априлия, Дукати и КТМ ще има ограничение от само три трасета по техен избор.
Ясен е пътят как Ямаха и Хонда да догонят Дукати в MotoGP
Според информация на motorsport.com в Хонда ще се възползват максимално от тази свобода за тестове и вече имат планирани общо 22 частни теста. Надали обаче Лука Марини и Жоан Мир ще участват във всички от тях, заради гъстия състезателен график през 2024 година.
Марини: Хонда има силата отново да е в челото на MotoGP
Много вероятно е болшинството от развойната дейност да бъде поверена на Щефан Брадъл, който от 2019 насам е основният тестов пилот на Хонда. Неговата работа ще бъде подпомогната и от втория тест пилот, който Хонда търси в момента.
За момента не се планира Хонда да използва пилотите на LCR Хонда – Такаака Накагами и Йоан Зарко за тестовата си програма. Въпреки че двамата карат за сателитния тим на японците техните договори са директно с Хонда.
Снимки: Red Bull Content Pool | Снимки: MotoGP