Нювил сподели визията си за развитието на формата на ралитата в WRC

Петкратният вицешампион в Световния рали шампионат (WRC) Тиери Нювил сподели своето виждане за бъдещето развитие на формата на състезанията, които са част от календара на WRC.

Белгийският пилот на Хюндай предложи на организаторите на шампионата да бъдат използвани разнообразни формати в отделните кръгове. Неговото желание е част от състезанията да станат по-къси и да се провеждат в рамките на два дена, но в същото време част от класическите надпревари да се върнат към по-класическите си дълги формати.

Защо в WRC ще има Rally1 автомобили без хибридни системи

„За мен, както винаги съм казвал, ралитата са твърде дълги, никой не следи едно рали за четири дена. Въпреки това, за да не променяме съвсем нещата бих запазил „Монте Карло“ като четиридневно рали и ще направя „Сафари“ по-дълго, пет или шест дена, но с по-дълги етапи, както беше преди.„Също така ще върна някои от най-значимите състезания като „Аржентина“ и „Уелс“. Мисля, че и двете са кандидати или биха искали да се върнат.„Други ралита ще ги скъся и ще са само петък и събота. Ще имаме шейкдаун в петък сутринта и ще стартираме по обяд с отсечки от осем вечерта или дори 10-11 на асфалтовите състезания. Съботата ще бъде много дълга преди едно голямо парти за хората в сервизния парк с концерти.„На някои ралита ще има етапи и в неделя, но ще е само една отсечка, която ще минаваме два пъти. Може би ще имаме и отделен сервизен парк, който да позволи на хората да се въртят из него, да си говорят с нас и да могат да ходят пеша от отсечката, която да минаваме два пъти. За ВИП гостите може да имаме и такси рънове на мястото на навигатора. Така ралито ще отиде при хората“, обясни Нювил.

Неговият коментар идва на фона на критиките, които биват отправени към организаторите на WRC през последните години, свързани с формата на състезанията. Те засягат най-вече дължината на отсечките и дългите преходи между тях.

Танак критикува организацията на рали „Централна Европа”

За сезон 2024 беше отхвърлено предложението минималната дължина на ралитата да бъде свалена до 250 километра, но за сметка на това ще има нова точкова система. Тя ще дава точки в края на съботния ден, след което ще има ново раздаване само за неделните отсечки.

Нова точкова система в WRC за 2024 година

Надеждите са тази промяна да направи последните дни по-интересни и да се избегната моментите, в които пилотите пазят гумите си за пауърстейджа. Той ще продължи да си бъде част от ралитата и отново най-бързите петима в него ще взимат допълнителни точки.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти