Четири премиери на Хонда у нас

Три екологични SUV модела на Honda изненадващо пристигнаха в България, броени месеци след световната си премиера в Германия. Напълно нови попълнения в гамата на японската марка са хибридният ZR-V и електрическият e:Ny1, а шестата генерация на бестселъра CR-V вече е пораснала към по-горен сегмент. Малко по-рано на българския пазар дебютира и фейслифтът на хибридния Jazz. Всички те бяха представени в шоурума на марката на бул. „Ботевградско шосе“ в столицата.

Инж. Петър Спасов, директор следпродажбено обслужване в Бултрако АД, официален представител на Honda сподели: „С тези модели АД, официален представител на Honda сподели: „С тези модели въглеродна неутралност до 2050 г., както и нулева смъртност при ПТП с участието на автомобил Honda благодарение на обогатения технологичен пакет за безопасност Honda Sensing“.

Напълно новият електрически Honda e:Ny1 е динамичен и практичен SUV от сегмент B, насочен към по-младите купувачи. По размери e:Ny1 се доближава до HR-V: 1584 мм височина, 1790 мм широчина и 4387 мм дължина при 2607 мм колесна база. 18-инчовите джанти от алуминиева сплав са включени в стандартното обзавеждане за всички нива. Електрическият SUV e изграден върху новата платформа на Honda с предно предаване, e:N Architecture F. Тя ще бъде използвана глобално във всички бъдещи електрически модели на марката от сегмент В.

Интелигентно поставеният „3 в 1“ задвижващ агрегат, включващ блока за управление на мощността, електромотора и трансмисията, натоварва предния мост с едва 77,4 кг. 150-киловатовият мотор осигурява макс. въртящ момент от 310 Нм и ускорява автомобила от място до 100 км/ч за 7,6 сек. Максималната скорост е 160 км/ч. Компактната 68,8-киловатчасовата литиевойонна батерия, разположена под пода на e:Ny1, осигурява до 412 км пробег (WLTP), с възможност за бързо зареждане от 10% до 80% прибл. за 45 мин с помощта на DC и CCS конектор. Този метод дава възможност за 11 минути да се постигне заряд, достатъчен за пробег от 100 км. Стандартното зареждане с AC кабел в диапазона 10-80% отнема шест часа.

Напълно новият SUV от C-сегмент ZR-V предлага перфектната комбинация от изискан стил, практичност, хибридно задвижване и предно предаване. По размери ZR-V се нарежда между HR-V и CR-V. Новият хибриден SUV е висок 1620 мм ненатоварен, широк е 1840 мм и е дълъг 4568 мм при колесна база 2657 мм. Той е с 50 мм по-широк от HR-V и с 59 мм по-нисък от CR-V.

Оптимизиран за ZR-V, 2-литровият 4-цилиндров двигател с директно впръскване и цикъл на Аткинсън на системата e:HEV работи заедно с два електромотора, за да осигури ускорение и въртящ момент, достойни за 3-литров силов агрегат. Максимумът на въртящия момент на електромотора е 315 Нм, а мощността му е 184 к.с. С тези данни е гарантирано ускоряване от 0 до 100 км/ч за 7,8 сек. Въпреки динамичните си качества ZR-V отделя едва 130 г/км вредни емисии от СО2 и изразходва едва 5,7 л/100 км гориво в комбиниран режим по WLTP. Хибридната задвижваща система сменя режимите (електрически, хибриден и ДВГ) неусетно за шофьора. Необходимо ли е ускоряване, активира се хибридният режим, при който се съчетават усилията на 2-литровия бензинов двигател с мощност 143 к.с. и на по-мощния електромотор.

10 мм по-широк, с 80 мм по-дълъг от предшественика си, новият силует на CR-V е пораснал във всички посоки и е придобил по-спортни очертания. Колесната му база е увеличена с 40 мм. Шестата генерация на CR-V идва като пълен хибрид с подобрената система e:HEV. Тя съчетава 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с директно впръскване, работещ по цикъл на „Аткинсън“ и с мощност 148 к.с. и електромотор със 184 к.с. Обновеният задвижващ електромотор и генераторът позволяват увеличение на въртящия момент от 6,5% до 335 Нм. Досегашните обороти на двигателя също са нараснали и сега диапазонът им е между 1500 и 14 500 об/мин, а резултатът от това е по-висока със 7% макс. скорост.

Новият CR-V е с три основни режима на управление – обикновен, спортен и икономичен (Normal, Sport и Econ), като е добавен и четвърти – Snow за снежно време. Промените в настройките на трансмисията включват второ предавателно отношение, когато двигателят е свързан директно към колелата.

От 0-100 км/ч вариантът с предно предаване ускорява за 9,0 сек, а този с четири задвижващи колела – за 9,4 сек, преди да достигнат максималните си скорости от 194 км/ч и 187 км/ч съответно. Освен с по-добрата динамика новото издание на системата e:HEV се отличава и с повишени нива енергийна ефективност и намалени вредни емисии. В комбиниран цикъл стойността им е малко под 134 г/км, а разходът - едва 5,9 л/100 км за версиите с предно предаван и съответно 151 г/км и 6,7 л/100 км за вариантите с четири задвижващи колела.

Снимки: Тони Тончев

В началото на годината дебютира и фейслифтът на Honda Jazz, който е на българския от пролетта. В гамата му влезе и новото ниво на оборудване Advance Sport, външният дизайн бе освежен с промяна в радиаторната решетка, която вече е тип „пчелна пита“. Малкият и функционален модел на Honda се сдоби и с нови джанти от алуминиева сплав. Вариантът Crosstar e с променени бордово табло и тапицерия на седалките. 

Задвижващият електромотор е получил допълнителна порция от 10 кВт (14 к.с.) мощност и така стойността ѝ достига до 90 кВт (122 к.с.). Този, с функции на генератор, е с увеличена с 8 кВт мощност, като максимумът ѝ достига до 78 кВт (106 к.с.). 1,5-литровият бензинов двигател също печели допълнителна доза от 7 кВт и вече предлага максимум от 79 кВт (107 к.с.). Въртящият момент остава 131 Нм. Високоенергийната хибридна система на Honda отделя едва 102 г/км емисии от CO2 (106 г/км при ниво Advance Sport).

Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти