Ясен е пътят как Ямаха и Хонда да догонят Дукати в MotoGP
MotoGP представи ревизираната си система за отстъпки в развитието на мотоциклетите през сезон 2024, като т.нар. “Концесии” са насочени към това да се помогне на японските производители и да се подобри представянето им на пистата.
Основните параметри на системата са ограниченията, които засягат бройката използвани гуми, тестовете, участията на пилоти с “Уайлд кард” и развитието на двигателите, като най-сериозни са ограниченията, а системата вече е одобрена от производителите, които участват в MotoGP и които се се разделят в 4 групи: A, B, C и D.
Дукати: Не искахме Марк Маркес, но вече се гордеем
В група А влизат тези, които са спечелили поне 85% от максимално възможните точки при конструкторите и те ще разполагат с 170 гуми за тестове, частни тестове с тестови пилоти само на три писти от календара, без право на пилоти с “Уайлд кард”, максимум 8 двигателя на година, замразяване на развитието на двигателите и само една промяна в аеропакета на година.
Бедзеки: Маркес е най-мръсният пилот
В група В са заводските отбори с между 60 и 85% от максималните точки, за С се класират тези с точки между 35 и 60% от точките, а в група D - тези с по-малко от 35% точки.
Баная: Бяха 27 обиколки на страдание
В групи В и С ограниченията по отношение на тестовете, бройката двигатели, замразяването на развитието им и промените в аеродинамиката са същите като в група А, но ще могат да се използват съответно 3 и 6 участия на пилоти с “Уайлд кард”. Бройката на гумите за тестовете е съответно 190 и 220.
Хорхе Мартин: Вече мислим за 2024 година
В група D ще бъдат разрешени 260 гуми за тестове, тестове на всяка една от пистите в календара, шест участия на пилоти с “Уайлд кард”, тестове с титулярни пилоти и максимум 10 двигателя на сезон, които могат да бъдат свободно развивани плюс две промени в аеропакета на сезон.
За 2024 година производителите, участващи в MotoGP се разпределят по следния начин в групите: Дукати е в А, КТМ и Априлия - в С, а Ямаха и Хонда - в D.