Комисията за Формула 1 с важни решения за бъдещето на спорта
Комисията за Формула 1 към Международната автомобилна федерация (ФИА) взе няколко важни решения по време на своето последно заседание за годината, което се проведе по време на уикенда за Гран При на Абу Даби.
Първото решение е свързано с дискутираното премахване на чохлите за предварително загряване на гумите. Първоначалната идея беше те да бъдат махнати още следващата година, но по-рано през лятото бе взето решението тази промяна да бъде забавена за сезон 2025. Сега е било взето решението чохлите да бъдат запазени и през 2025 година.
Отборите не одобриха премахването на чохлите за 2024 година
Другото решение, свързано с използването на гумите, е това да не бъдат запазвано алтернативното разпределение на гумите. То бе изпробвано по време на уикендите в Унгария и Италия този сезон, когато пилотите разполагаха с 11, вместо стандартните 13 комплекта гуми за сухо.
Освен решенията свързани с гумите бяха взети и такива, отнасящите се за спринтовите уикенди, карането на мокро и охлаждането на пилотите. В спринтовите уикенди активностите, свързани със спринтовите състезания да бъдат допълнително разделени от тези, които се отнасят за основните надпревари.
Формула 1 променя спринтовия си формат за 2024 година
Допълнително ще бъдат дискутирани промени в графика на тези уикенди и как точно ще работят правилата за закрития парк. Тези промени идват на фона на случилото се в Гран При на САЩ и дисквалификациите на Люис Хамилтън и Шарл Леклер от състезанието в Остин.
Хамилтън и Леклер бяха дисквалифицирани от Гран При на САЩ
Комисията също взе решението през пролетта на 2024 година да продължат тестовете на калниците, които да се използват заедно с гумите за екстремно мокра настилка. Тази концепция вече бе изпробвана веднъж през лятото, но първите тестове не дадоха желаните резултати.
Формула 1 ще тества нова система за подобряване на видимостта на мокро
А след Гран При на Катар и екстремните условия, с които се сблъскаха пилотите, е било взето решение да бъде подобрено охлаждането на пилотите чрез „лъжица“, която да насочва повече въздух към кокпита. Тази „лъжица“ ще се поставя върху ореола на колите при нужда.
Повръщане в каската и припадъци по време и след състезанието белязаха Гран При на Катар
Финалното решение бе свързано с новите за 2026 правила, които ще включват нови двигатели и коли. Решението на Комисията е работата по новите автомобили да не може да започне преди началото на 2025 година.