Пилотите се оплакват от хлъзгавия асфалт в Лас Вегас

Пилотите във Формула 1 не скриха разочарованието си от хлъзгавия асфалт на трасето в Лас Вегас, където се провежда предпоследния кръг от сезона в световния шампионат. Асфалтът там е нов и хлъзгав и трасето е много „зелено”, а липсата на подгряващи шампионати означава, че пилотите от Формула 1 трябва сами да се справят с отлагането на гума по пистата. Отделно от това, през деня, улиците са отворени за ежедневния трафик и това означава, че всяка сесия във Формула 1 вечерта отново започва на прашно трасе.

Интересното е, че част от пилотите сравниха асфалта в Лас Вегас с този в Джида, Саудитска Арабия и си пожелаха трасето да се промени така, че да прилича на това в Саудитска Арабия.

Леклер и Сайнц поведоха Ферари към двойна победа в квалификацията във Вегас

„Джида е златният стандарт по отношение на настилката на трасетата – заяви Джордж Ръсел. – Това се знае от няколко години. Карали сме на много писти, които са били преасфалтирани или пък напълно нови писти и там сцеплението е наистина лошо и има само една състезателна линия. Докато в Джида, по цялата широчина на трасето има много добро сцепление. Там са свършили отлична работа, точно това искаме и тук.”

Ръсел: Стартовата позиция няма да е много важна

Ръсел допълни, че в хода на първия състезателен уикенд в Маями условията са били такива, че ако излезеш от състезателната линия, то се оказваш без никакво сцепление и това не позволява „състезание”.

Организаторът дава ваучери за 200 долара на ощетените фенове

Дениъл Рикардо и Фернандо Алонсо също се изказаха в полза на асфалта в Джида, но Марио Изола от Пирели обясни, че това, което се прави там, невинаги е подходящо и за други писти.

Никола Цолов завърши 13-и в първото състезание в Макао

„В Джида обработват асфалта с вода под високо налягане, това е вид изкуствено стареене на асфалта – обясни Изола. – С това третиране асфалтът там остарява с две, три или четири години. Като се премахне най-горния слой на асфалта, то се получава съвсем друга настилка. Това не може да се приложи тук, тъй като това трасе се използва от ежедневния трафик и улиците трябва да отговарят на определени стандарти. За да се получи същото като в Джида, трябва обработване с вода под налягане, но след състезанието ще трябва и ново асфалтиране, а не мисля, че това влиза в плановете на промоутъра.”

Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти