В Макларън все още свикват с челото на колоната
Началото на сезон 2023 за отбора на Макларън във Формула 1 бе меко казано трагично. Британският тим не взе нито една точка в първите два старта за годината в Бахрейн и Саудитска Арабия, след което се възползва от хаоса в Австралия, за да класира Ландо Норис и Оскар Пиастри шести и осми в Мелбърн.
Норис каза кой е големият проблем на Макларън
В следващите състезания точките отното бяха спорадични, но всички започна да се променя от Гран При на Австрия в началото на юли. На „Ред Бул Ринг“ MCL60 получи първите си по-сериозни подобрения за сезона и те веднага дадоха резултат, след като Норис завърши четвърти в едно от любимите си състезания.
Само седмица по-късно Норис и Пиастри стартираха втори и трети на „Силвърстоун“ и само колата на сигурността не им позволи да запишат двоен подиум в надпреварата, в която Норис завърши втори, а Пиастри – четвърти. През лятото Макларън продължи с тези положителни резултати и подиумите, а в Сингапур дойде и вторият голям ъпдейт по MCL60. След него дойдоха двата поредни двойни подиума в Япония и Катар и победата на Пиастри в спринта на „Лусайл“.
За първи път от 2010 Макларън има два поредни двойни подиума
В последните седмици определено Макларън е най-сериозният конкурент на Ред Бул в челото на класирането. Това се видя най-ясно в Бразилия миналата седмица, където Норис завърши на само 8.2 секунди зад Верстапен. Пиастри нямаше шанс да се бори за точки след като още в началото изостана с обиколка след инцидента в първия завой на състезанието.
Макс: Норис и Макларън бяха много близо до нас
Австралиецът не взе точки и в Съединените щати, където отпадна след контакт с Естебан Окон във втория завой на състезанието. Въпреки тези две нули в последните три старта Пиастри е доволен от прогреса на Макларън в хода на сезона, но добави, че тимът още свиква със статита си на водещ отбор.
„Винаги съм вярвал, че ако този отбор има кола, която може да се бори в челото той няма да е готов. Мисля, че това се вижда във втората половина на сезона. Развитието и прогреса на колата са невероятни. Сега ние постепенно свикваме с живота в челото на колоната. Вместо да определяме други отбори като водещите, сега те са наши директни конкуренти.„Определено това беше един дяволски обрат. Първият ъпгрейд наистина ни даде една стъпка в представянето и всичко след това се отразяваше позитивно. Най-окуражителният факт е този, че всичко, което правим и слагаме по колата прави точно това, което трябва. Всички цифри, които виждаме във въздушния тунел отговарят на реалните, което не винаги е така. Мисля, че това е невероятно“, обясни Пиастри.
Норис се надява да се бори за титлата догодина
Преди да започне да въвежда големите подобрения по MCL60 в Австрия Макларън заемаше шестото място в конструкторския шампион с едва 17 точки на своята сметка. Няколко месеца по-късно британският тим е четвърти с 282 пункта.