Мартин няма да пресира Дукати за мястото на Бастианини
Хорхе Мартин не възнамерява да притиска Дукати за място в заводския отбор за сезон 2024 в MotoGP, въпреки дуела си с Франческо Баная за световната титла. Преди финалните три кръга за годината настоящият пилот на Прамак Дукати изостава с 13 пункта от действащия световен шампион.
Тази негова близост до Баная още през лятото зароди слуховете, че той може да смени Енеа Бастианини в заводския тим за следващата кампания. Звяра, както е известен Бастианини, се присъедини към заводския екип в началото на сезона, след много силната 2022 година, в която той спечели 4 състезания с едногодишната машина на Грезини Дукати.
В Дукати обмислят да разменят Бастианини и Мартин?
Първият сезон на италианеца в червено обаче не се разви никак добре. Той се контузи още в първия спринт за годината, когато бе ударен от Лука Марини, след което пропусна общо пет състезания преди да се завърне за Гран При на Италия.
Дукати: Мартин остава в Прамак догодина
В началото на септември последва нова контузия, която го извади от нови четири старта. На фона на тези контузии и пропуснати стартове е трудно да се направи коректно сравнение между представянето на Бастианини и това на Баная и Мартин.
Бастианини пропуска три кръга в MotoGP
Най-доброто класиране на Звяра този сезон са двете осми места от състезанията в Германия и Индонезия. На „Мандалика“ той направи и най-силния си спринт, в който завърши седми, точно пред съотборника си Баная.
Преди последните три кръга за годината Бастианини е 19-ти в генералното класиране в MotoGP с 45 точки на своята сметка. В същото време Баная и Мартин са първи и втори със съответно 389 и 376 пункта. Въпреки тази разлика Мартин няма да настоява да бъде в заводския отбор догодина, но неговите намерения са да бъде в него за сезон 2025.
Раздялата на Дукати с Бастианини ще струва скъпо
„Достигането до заводския отбор през 2024 ще бъде директно последствие от неговата силна година. Но всичко зависи от Дукати, те са тези, които взимат решенията, за сега не са ни казвали нищо. Намеренията на Хорхе са той да бъде на червения мотор през 2025 и 2026“, каза пред motorsport.com мениджърът на Мартин Алберт Валера.