Андреа Стела: В искането на Хаас няма логика
Ръководителят на Макларън Андреа Стела коментира стартираната от Хаас процедура по искане на преразглеждане на резултатите от провелата се преди две седмици Гран При на САЩ.
Вчера американският тим входите своето искане, в рамките на разрешения 14-дневен срок. То се базира на факта, че според Хаас няколко пилотите не са били наказани за многократно скъсяване на шестия завой по време на надпреварата на „Пистата на Америките“.
Хаас поиска преразглеждане на резултатите от Гран При на САЩ
За да бъде успешна петицията на американския отбор той ще трябва да предостави „нови и значителни доказателства, които не са били на разположение на стюардите при взимането на тяхното първоначално решение“. В Хаас са убедени, че разполагат с такива доказателства, а именно различни онборд кадри и такива от камерите за наблюдение, което стюардите признаха в свой документ, че не са прегледали.
Очаква се искът на водения от Гюнтер Щайнер отбор да бъде разгледан идната седмица. Това ще се случи по време на видео връзка със същите стюарди, които са работели по време на Гран При на САЩ.
Стела обаче е на мнението, че исканото от Хаас преразглеждане на резултатите от старта в Остин няма логика, тъй като по време на самото състезание не е имало никакви предупреждения срещу пилотите, извършвали това нарушение. Изказването на испанеца идва, въпреки че неговият пилот Ландо Норис не е засегнат от искането на Хаас. То се отнася само за Серхио Перес, Ланс Строл, Алекс Албон и Логан Сарджънт.
„По време на състезанието сме ангажирани с много неща. Единственото нещо, на което обръщаме внимание са съобщенията, които идват от рейс контрола, свързани с изтриването на обиколките. Това е официалната информация, която ти получаваш в това отношение.„Адаптираш карането си, адаптираш това колко натискаш на база информацията, с която разполагаш. Мисля, че няма логика да се връщаш към това, защото всеки щеше да се адаптира, ако имаше нужната информация. Това е нещо, към което не можеш да се връщаш толкова късно, защото не си имал възможността да реагираш в реално време.„Така че, поне според мен, Хаас нямат правото да искат това преразглеждане. Но аз смятам, че имаме нужда от по-ясна система, с която да дефинираме границите на пистите и следенето за тяхното спазване. Но още веднъж, щом едно състезание е завършило, то е история и ние трябва да продължим към следващото“, обясни Стела.
Сарджънт, един от пилотите, засегнати от искането на Хаас, също сподели мнение, близко до това на Стела.
„Малко е нелепо, ако трябва да сме честни. Ако те не ни следят в реално време и не могат да ни кажат какво се случва то тогава вината е тяхна, а не наша“, коментира американецът.
В Остин, след двисквалификациите на Люис Хамилтън и Шарл Леклер, той бе класиран на десетото място, с което спечели първата си точка във Формула 1. Другите трима пилоти, които според Хаас са скъсявали многократно шести завой – Перес, Строл и Албон бяха класирани съответно четвърти, седми и девети.