Пирели обяви гумите за последните два старта във Формула 1 за 2023 година
Официалният доставчик на гуми във Формула 1 обяви с какви гуми за сух асфалт ще разполагат пилотите в последните два старта на сезон 2023, които ще бъдат в Лас Вегас и Абу Даби.
Напълно очаквано за старта в Града на греха от Пирели ще заложат на своите най-меки смеси – С3, С4 и С5. Този избор е логичен на фона на очакваните ниски температури, които дори може да паднат под 10 градуса по време на квалификацията и състезанието. Квалификацията ще стартира в полунощ местно време, а надпреварата е предвидена за 22:00 часа следващата вечер, много след залез слънце.
С тези ниски температури, липсата на бързи завои, които да натоварят гумите и чисто новият гладък асфалта отборите предвиждат много трудности при загряването на сликовете. Именно поради тази причина от Пирели залагат на най-меките си смеси, които поне малко да помогнат на пилотите.
В Абу Даби също ще се използват смесите С3, С4 и С5, които са традиционни за „Яс Марина“. Трасето в Абу Даби не е от най-натоварващите, въпреки промените по неговата конфигурация от преди две години и дори използването на тези най-меки сликове често води до състезания със само едно спиране в бокса.
Пирели остава доставчик на гуми във Формула 1
Комбинацията С3, С4 и С5 е най-предпочитаната от Пирели до момента през сезона, като преди състезанията в Лас Вегас и Абу Даби тя вече бе използвана осем пъти. На тези гуми пилотите разчитаха в Азербайджан, Монако, Канада, Австрия, Унгария, Италия, Сингапур и Мексико миналата седмица. Тя трябваше да се използва и на „Имола“, където състезанието не се проведе заради наводненията в Емилия-Романя.
Освен комбинацията С3, С4 и С5 през тази година Пирели използва още две такива. Всяка от тях бе използвана по шест пъти, като С1, С2 и С3 бяха гумите за Бахрейн, Испания, Великобритания, Нидерландия, Япония и Катар, а С2, С3 и С4 се използваха вече в Саудитска Арабия, Австралия, Маями, Белгия и САЩ и ще се използват в Бразилия този уикенд.
Пирели се отказа от нова гума за 2024 година след неуспешния тест в Япония
С0 е единствената смес, която не бе използвана в нито един момент в хода на сезон 2023. С0 реално е миналогодишната С1, която обаче се оказа твърде нехаресвана от всички и затова от Пирели разработиха нова смес С1, а старата такава бе преименувана на С0 и бе по-скоро резервна за състезания, в които се очаква голямо износване на сликовете. Дори и на най-натоварващите писти като „Силвърстоун“, „Зандвоорт“ и „Сузука“ обаче от Пирели предпочетоха новата С1, сместо да залагат на С0.