Верстапен с рекордна 16-а победа този сезон
Световният шампион Макс Верстапен с Ред Бул спечели за пети път в Мексико, като това беше и победа №16 за него през сезона, което е нов рекорд в историята на Формула 1. Общо Макс има вече 51 победи във Формула 1, а от началото на сезон 2022 това е победа №30 за нидерландеца. Ред Бул и RB19 бяха на нивото на Макс, който поведе още на старта, след това заради спирането на състезанието той отново поведе колоната от старта. Така през втората половина на състезанието Макс натрупа над 12 секунди аванс пред Хамилтън.
При първите спирания в бокса Верстапен пресече стратегията на всички свои съперници с малко по-ранно спиране. После обаче се видя, че без значение за кой тип гуми става въпрос, темпото на Макс е недостижимо за съперниците му. Състезанието в Мексико мина с много изпреварвания, много грешки, които надпреварата беше много оспорвана и феновете видяха оспорвани битки за всяка една позиция. Състезанието беше спряно малко преди средата заради тежката катастрофа на Кевин Магнусен на завой №8, а при рестарта Макс отново дръпна напред. Зад него Хамилтън успя да излезе втори, пред Леклер, който записа четвъртия си подиум този сезон. Вижте по-долу какво се случи в състезанието.
Пълно класиране при пилотите във Формула 1 след Гран При на Мексико Сити
Старт: Макс Верстапен успя да вземе старта на двамата пилоти на Ферари на първа редица и в дългия спринът към първия завой ги изпревари. Перес също опита атака от външната страна, но се удари с Леклер, което го прати в зоната за сигурност. Леклер е с поражения по предното крило, но остава на пистата.
1 об. Верстапен начело, а Перес се прибра в бокса. Инцидентът му с Леклер е сходен с този между Ръсел и Хамилтън в Катар по-рано този сезон. Перес стартира пети, догони пилотите на първа редица и атакува в първия завой от външната страна, но нямаше място и за трите коли: Перес, Леклер и Верстапен, който беше най-отвътре.
5 об. Виртуална кола на сигурността. Перес е в бокса на Ред Бул, все още не слиза от колата. Верстапен пред Леклер и Сайнц, Рикардо е четвърти, Хамилтън - пети, а малко по-рано Пиастри изпревари Ръсел и излезе шести.
6 об. Рестарт - Верстапен веднага с почти 2 секунди аванс пред Леклер. Ландо Норис е единственият, който стартира с меки сликове и вече е 15-и.
7 об. Хамилтън преследва Рикардо за 4-ото място. Разликата между двамата е половин секунда.
10 об. Хамилтън се оплаква по радиото, че колата му започва да прегрява. Хюлкенберг е спечелил 4 позиции от началото на състезанието и върви 8-и.
11 об. Хамилтън атакува успешно Рикардо и успя да излезе 4-и. Верстапен вече има аванс от 3,2 секунди пред Леклер.
14 об. Верстапен е предупреден по радиото да внимава с бордюрите на завой №3, тъй като там губи време. Авансът му пред Леклер е 3,5 секунди. На още 3 секунди по-назад е Сайнц.
17 об. Първи признаци на влошаване на темпото на пилотите, които стартираха със средно твърди гуми. Алекс Албон, който е с твърди сликове вече стигна до 10-ото място.
19 об. Верстапен също се оплаква от поведението на средно твърдите гуми, с които стартира и призна по радиото, че "няма какво повече да направи с тях". Очаква се, че прозорецът за смяна на средно твърдите ще се отвори към 27 обиколка, което означава компромис с темпото в предстоящите обиколки.
20 об. Хамилтън е на половин секунда зад Сайнц в борбата за третото място. Верстапен в бокса, върна се седми с твърди гуми. Леклер излезе начело. Макс беше предупреден да внимава с новите гуми в първите 3-4 обиколки. Дали това ще е единственият бокс на Верстапен днес?
23 об. Верстапен изпревари Пиастри и вече е пети. Малко по-рано изпревари и Ръсел, за да излезе шести. Макс е единственият в топ 6, който вече направи един бокс.
25 об. Хамилтън в бокса, връща се след 2,5 секунди престой с твърди гуми на пистата на 7-о място. В същото време Верстапен изпревари Рикардо и вече е трети. Пред него са само двамата пилоти на Ферари.
27 об. Ръсел в бокса за твърди гуми, връща се 10-и. На три десети пред него е Ботас.
28 об. Темпото на Верстапен е с около 1 секунда по-добро от това на двамата пилоти на Ферари пред него. Той застигна много бързо Сайнц и го изпревари в 29 обиколка. Макс е на по-малко от 8 секунди зад Леклер.
31 об. Сайнц в бокса, 2,3 секунди, връща се 4-и с твърди гуми.
32 об. И Леклер в бокса за твърди гуми. Смениха ги за 2,4 скунди. Верстапен си връща лидерството с аванс от 16 секунди, като Леклер се върна на второ място на пистата.
33 об. Кевин Магнусен катастрофира на завой №8, кола на сигурността излиза на пистата.
34 об. Нов бокс за Верстапен, получава втория си комплект нови твърди гуми. Върна се отново на първото място. Норис и Албон спряха веднага след него при обявяването на колата на сигурността.
34 об. Червен флаг, състезанието се спира заради ремонтите на мястото на катастрофата на Магнусен. Болидите се прибират в алеята пред боксовете зад колата на сигурността, пилотите могат да сменят гуми. Предстои да разберем дали пилотите на Ферари и Мерцедес ще получат нови гуми.
35 об. Състезанието е официално спряно в 35-ата обиколка, предполага се, че Магнусен е получил повреда и това е "дръпнало" задния мост, както става при повреда в трансмисията и оттам колата му се завъртя към предпазната стена. Другата вероятна причина е колапс на задното окачване на колата на Кевин.
Рестарт в 23:13 часа българско време! Стената е почти възстановена. Рейс контролът потвърди, че стартът ще е от място.
Перес: Катастрофата на старта беше състезателен инцидент, рискувах, но платих висока цена. Не очаквах, че Шарл ще спре толкова късно, аз бях пред него, предполагах, че ще върне газта по-рано. Но не стана така. За съжаление, получих доста повреди по колата и нямаше как да продължа. Рискувах твърде много, но исках да спечеля у дома.
Преди втория старт: Верстапен и Леклер от първа редица, Хамилтън и Сайнц - на втора, като Люис е със средно твърди гуми, другите трима - с твърди.
Старт: Верстапен поведе, Хамилтън атакува Леклер на спирането за първия завой, но остана трети. Сайнц и Ръсел допълват топ 5.
38 об. Хамилтън е на по-малко от 0,4 секунди зад Леклер.
40 об. Хамилтън изпревари Леклер за второто място, с използването на DRS-системата, като Люис е на 2,5 секунди зад Верстапен.
42 об. Хамилтън прогнозира по радиото, че няма да може да изкара с тези средно твърди гуми до финала.
44 об. Прогнозата на Ферари е, че след 5 обиколки твърдите гуми ще се представят по-добре от средно твърдите. В челото със средно твърди са само Хамилтън и Ръсел.
47 об. Ръсел притиска Сайнц за 4-ото място и в същото време се оплаква, че испанецът шари по пистата в зоните за спиране.
47 об. Фернандо Алонсо се оттегля от състезанието заради проблеми с колата.
49 об. Цунода атакува от външната страна Пиастри в първия завой, но двамата се удариха, като японецът се завъртя и изостана. В предишната обиколка двамата пак се закачиха, но беше доста по-леко.
53 об. Пилотите, тръгнали със средно твърдите гуми, трябва да започнат да ги пазят, а твърдите може да станат още малко по-бързи. За почти всяка позиция в топ 10 врвят оспорвани битки.
56 об. Пастри е 7-и, на по-малко от секунда пред съотборника си Норис, който се справя по-добре с работата на твърдите гуми. Дали от бокса ще поискат Оскар да пропусне Норис напред. Веднага след това от бокса се включиха, за да кажат на Пиастри, че ако това е темпото му, то той трябва да пропусне Норис напред. Пиастри пропусна Норис.
58 об. Норис преследва Рикардо за 6-ото място, чието темпо започна да се влошава. И бързо сви разликата на по-малко от 1 секунда.
60 об. Норис атакува успешно Рикардо в завои 4 и 5 и излиза 6-и, като веднага сед това дръпна с 1,3 секунди пред него.
65 об. Верстапен е на над 13 секунди пред Хамилтън, който пък е на повече от 7 пред Леклер. Сайнц е зад тях, на 9 секунди пред Ръсел.
67 об. Норис догони и изпревари Ръсел за 5-ото място. Успешна атака в завой №4.
67 об. Ботас и Строл се удариха след атака на канадеца на влизането във "Форо Сол". Ботас му остави достатъчно място, но на излизането от завоя Строл му пресече траекторията и двамата се удариха. Строл се прибра в бокса, Ботас продлжава.
71 об. Макс Верстапен спечели петата си победа в Мексико, рекордна 16-а за сезона за него и №51 в кариерата му във Формула 1, с което се изравни с постижението на Ален Прост. Хамилтън и Леклер завършиха втори и трети. Сайнц остана четвърти, Норис - пети, като Ландо стартира 17-и. На финала Верстапен спечели с 15 секунди аванс пред Хамилтън.