Хамилтън: Имаше още нелегални коли в Остин
Люис Хамилтън завърши надпреварата за Гран При на САЩ миналата седмица на брилянтната втора позиция, на само 2.2 секунди зад победителя Макс Верстапен. Няколко часа след финала обаче британецът бе дисквалифициран, тъй като колата му не издържа техническата проверка.
Освен него същата съдба застигна и завършилият шести Шарл Леклер. Нарушенията и на двамата бяха идентични, а именно прекомерно износване на контролната планка на пода.
Хамилтън и Леклер бяха дисквалифицирани от Гран При на САЩ
Според Хамилтън, за когото това е втора дисквалификация във Формула 1, освен него и Леклер в Остин е имало и други коли, които са били нелегални. Те обаче не са били засечени от комисарите, които са проверили само четири автомобила, каквато е и обичайната практика. Освен Хамилтън и Леклер проверени бяха още Верстапен и Ландо Норис, чиито коли бяха легални.
Верстапен с апел към ФИА след дисквалификациите на Хамилтън и Леклер в САЩ
„От няколко различни източника чух, че е имало и други коли, които са били нелегални, но те не бяха проверени и им се размина. В спорта съм вече 16 години и е имало много случаи, в които на някои хора им се разминават дадени неща, а други ги наказват просто защото са ги проверили.„В крайна сметка трябва да сме сигурни, че всичко е еднакво и честно за всички. В миналото никога не сме имали този проблем в Остин. Да не забравяме, че имахме и спринт. Едно лесно решение ще бъде в тези уикенд настройките да не се фиксират още в петък сутринта, особено на неравните писти.„Това е единствената причина за този провал. Имаше много неравности, а някои коли се справят по-добре с тях от други. Вижте моята глава, вижте и тази на Шарл. Не ни беше лесно върху тези бабуни през цялото състезание, защото колите ни се удряха в тях“, каза Хамилтън пред медиите преди началото на уикенда за Гран При на Мексико Сити.
Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Предишната дисквалификация на британеца във Формула 1 е от Гран При на Австралия през 2009 година. Тогава той бе изключен от класирането няколко дена след финала, тъй като бе остановено, че той и екипът му (по това време Макларън) са излъгали стюардите за един инцидент между него и Ярно Трули зад колата на сигурността в самия край на надпреварата.