Повръщане в каската и припадъци по време и след състезанието белязаха Гран При на Катар
Вчерашната надпреварата за Гран При на Катар се превърна в една от най-екстремни, ако не и в най-екстремната такава в историята на Формула 1.
Състезанието на „Лусайл“ се проведе при доста тежки условия, висока температура на въздуха и висока влажност, въпреки че стартът ѝ бе след залез слънце. Освен това, заради проблемите с гумите и задължителните три бокса, пилотите можехе да натискат на максимума на възможностите си от старта до финала, което се случва изключително рядко в модерната Формула 1, особено на високоскоростно трасе като това в Катар.
В резултат на тези екстремни условия и натоварвания, на които пилотите бяха подложени много от тях са били близо или дори са припаднали в медицинския център след финала на надпревата.
Норис: Едно от най-трудните състезания, в които съм участвал
Още по-опасното е, че Ланс Строл разкри пред медиите, че е имал моменти, в които му е причернявало в бързите завой и за момент дори е загубил съзнание на старт-финалната права, както се вижда от онборд камерата на неговия автомобил.
„Беше ужасно. Аз буквално губех съзнание в бързите завои“, каза канадският пилот на Астън Мартин пред медиите.
Естебан Окон каза, че заради тези натоварвания му е станало толкова лошо, че той дори е повърнал в каската си в хода на състезанието.
„По време на обиколки 15 и 16 аз повръщах, мисля за две обиколки“, сподели Окон.
В резултат на това натоварване Логан Сарджънт препракти участието си малко след средата, заради екстремната дехидратация, на която американецът е станал жертва.
Дехидратация и грип извадили Сарджънт от състезанието в Катар
Джордж Ръсел пък заяви, че също е бил близо до това да преустанови участието си в надпреварата заради екстремното натоварване.
Ръсел е бил близо до оттеглянето от Гран При на Катар
След финала Алекс Албон, Валтери Ботас, Гуаню Джоу и други имаха нужда от помощт от своите екипи, за да излязат от колите си и да се придвижат до медицинския център, където да им бъдат влети течности.
Добрата новина за всички пилотите е, че догодина условията в Гран При на Катар ще бъдат малко по-благоприятни, тъй като надпреварата ще се проведе в началото на декември, а не на октомври.