Защо Алпин размени Гасли и Окон в самия край на състезанието вчера?
Естебан Окон и Пиер Гасли завършиха девети и десети във вчерашната Гран При на Япония, но случилото се в самия край на надпреварата на „Сузука“ породи много дискусии в лагера на Алпин.
Гасли се движеше на деветото място в заключителните етапи, но получи инструкция да пропусне Окон метри преди финала. Това нареждане дойде, след като по-рано в състезанието Окон бе сторил същото, за да може Гасли да опита с по-свежите си гуми да догони и изпревари Фернандо Алонсо в спора за осмата позиция.
„Беше ми казано, че Естебан ще спре по-рано, ще ме пресече и след това ще ме пропусне, за да не губим време – обясни Гасли след финала. – Но в нито един момент не сме дискутирали, че после ще има втора смяна на местата. За отбора няма разлика дали ще сме девети и десети, или десети и девети. Това беше нещо, което не очаквах и което не разбирам. Ще има дискусии.„Беше ясно, че по някое време Естебан ще ме пресече. Но моето състезание беше по-бързо. Така или иначе щях да го изпреваря, защото имах по-свежи гуми. Това беше част от стратегията, която дискутирахме преди старта. Само в последната обиколка имаше проблеми. Но няма значение, това е нещо, което ще дискутираме. Сигурен съм, че следващият път Естебан ще бъде коректен“, добави още французинът.
Временният ръководител на Алпин Бруно Фамин, който ръководи тим от лятната пауза насам, обаче заяви, че това е било правилното решение за отбора, въпреки че крайният резултат за него е един и същ.
От Мерцедес обясниха отборните заповеди в Япония вчера
„Нямаме проблем между пилотите – каза Фамин – Те се борят за най-добрия си личен резултат, което е нормално и за което им се плаща. Но на тях им се плаща и за най-добрия отборен резултат. Разбира се след състезанията, в разгара на момента, има крайни изказвания, но аз нямам никакви притеснения, че между пилотите ни има различия.„За да постигнем по-добър отборен резултат ние пуснахме Пиер пред Естебан, тъй като той имаше шанс, макар и малък, да настигне Фернандо. Това не се случи и затова на финала отново разменихме позициите им“, разясни Фамин.
Гасли и Окон не могат да се разберат за размера на кокпита на Алпин
Той също така заяви, че в тима ще анализират комуникацията с пилотите, за да няма неразбирателства в бъдеще.
„Трябва да разгледаме точната дискусия, за да сме прозрачни в бъдеще. Не съм сигурен кога точно какво е било казано, това трябва да се провери. Понякога имаме проблеми с комуникацията, защото радиото ни не е много добро. А понякога инженерите си мислят, че са ясни, когато казват нещо, но може би пилотът не възприема цялата информация, защото е фокусиран върху състезанието.„Трябва да проверим дали пилотите получиха цялата информация. Но при всеки случай маневрата беше направена в интерес на отбора. Нямам съмнения, че и двамата ни пилоти са на това мнение. Ако в следващите състезания трябва да направим също, но ролите им са разменени, аз съм сигурен, че те ще го направят. Те са наясно с това и няма никакво напрежение между тях“, заяви Фамин.