От Мерцедес обясниха отборните заповеди в Япония вчера

От Мерцедес обясниха отборните заповеди в Япония вчера

Напрежението в отбора на Мерцедес след вчерашната Гран При на Япония не е никак ниско, тъй като двамата пилоти на тима Джордж Ръсел и Люис Хамилтън не останаха никак доволни от случилото се на „Сузука“.

Първо Хамилтън избута своя много по-млад съотборник извън пистата в борбата за позиция в началните етапи на състезанието, а по-късно имаше и заповеди от бокса. От страни погледнато тези заповеди костваха на отбора в битката с Ферари за второто място в конструкторския шампионат.

След размяната на позициите на Хамилтън и Ръсел вторият бе изпреварен много лесно от Карлос Сайнц, тъй като бе с много по-стари гуми от пилота на Ферари. Ако бяха запазили подреждането си (Ръсел пред Хамилтън), то двамата много по-лесно щяха да се защитят от атаките на испанеца, прилагайки неговата стратегия от финалните етапи на Гран При на Сингапур седмица по-рано.

Защо пилотите на Мерцедес разсмяха Сайнц
Защо пилотите на Мерцедес разсмяха Сайнц

Все пак „черните стрели“ пробваха да се защитят от Сайнц по този начин, но с много по-стартите си сликове Ръсел нямаше много големи шансове да парира атаката на Сайнц на изхода от шикана, въпреки че Хамилтън му бе дал DRS за старт-финалната права.

След финала самият седемкратен световен шампион заяви, че за него е било грешка да дава DRS на съотборника си, вместо да се възползва максимално от обиколката с чиста писта пред себе си, за да се откъсне от него и Сайнц.

Ще има ли проблеми в Мерцедес след „Сузука”?
Ще има ли проблеми в Мерцедес след „Сузука”?

„Не мисля, че това беше добра идея. Когато ми я предложиха аз знаех, че те бяха се сетили за нея от предното състезание, но нямаше никаква логика. Трябваше да се откъсна максимално и го правех. Вече бях на близо 2 секунди напред когато ме помолиха да дам DRS на Джордж, така че трябваше да върна газта на правата, за да може той да се доближи на 0.8 зад мен. Той имаше DRS, но беше изпреварен, а това така или иначе щеше да се случи, защото беше със само един стоп, а ние бяхме с два.

„След като Сайнц го изпревари беше директно зад мен, така че да, не беше идеално. В последните обиколки ми беше много трудно, но мисля, че като отбор трябва да се радваме на пето и седмо място. По-добре е от шесто и седмо“, каза Хамилтън.

Главният инженер на тима Андрю Шовлин обясни, че заповедта е била дадена, за да може Хамилтън да бъде предпазен, тъй като моделите са показали, че Ръсел така или иначе ще загуби позиция от Сайнц.

„Много е трудно да организираме колите в реално време. Когато видяхме, че Сайнц идва бързо с по-свежите си гуми решихме да ги разменим, тъй като Люис щеше да бъде в опасност с малко по-старите си гуми, ако беше останал между двамата. Може би нещата щяха да се развият по-добре, но ние решихме да предпазим Люис от загубата на позиция, тъй като той беше по-вероятно да завърши пред Сайнц“, обясни Шовлин.

Последвайте канала ни в

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти