Норис не смята, че е можел да победи Сайнц в Сингапур
Ландо Норис финишира втори в неделната Гран При на Сингапур, с което изравни своето най-добро постижение в кариерата във Формула 1. Победата на „Марина Бей“ грабна неговият бивш съотборник Карлос Сайнц, който направи едно много умно каране в последните обиколки на надпреварата.
В тях испанецът умишлено намали своето темпо, за да може Норис да разчита на системата DRS в защитата си от пилотите на Мерцедес Джордж Ръсел и Люис Хамилтън, които бяха с доста по-свежи и по-меки гуми. В крайна сметка тази хитрост на Сайнц позволи на тандема „Карландо“ да спечели двойна победа под изкуственото осветление в Сингапур.
Норис: Направихме всичко необходимо и дори повече
След състезанието Норис призна, че нарочно не е атакувал Сайнц в заключителните етапи на надпреварата, тъй като това е щяло да го направи по-уязвим спрямо Ръсел и Хамилтън зад него. Той също така добави, че надали е щял да победи пилота на Ферари дори и да го беше атакувал.
„Джордж не можа да ме изпревари, а имаше предимство от 6-7 десети на обиколка, така че шансовете аз да мина пред Карлос с аванс от може би една десета бяха нищожни. Карлос го изигра умно. Нямаше смисъл да го атакувам. Колкото повече го бях атакувал, толкова по-уязвим щях да съм за пилотите зад нас. Нямаше да съм на подиума, ако бях направил нещо по-различно“, коментира Норис.
Зак Браун: Хубав ден за Формула 1
Той също така говори и за контакта си със стената на влизането в десетия завой в последната обиколка. След него той успя да стигне успешно до финала, но същото не може да се каже за Ръсел, който също удари стената в същата зона и отпадна половина обиколка преди края на надпреварата.
„Последните обиколки бяха доста стресиращи. И двамата знаехме, че трябва да направим много силна серия от обиколки след виртуалната кола на сигурността, за да запазим преднината си. Но те все пак ни настигнаха и след това просто не трябваше да допускаме грешки. Знаех, че Джордж ще ме пресира силно.„Той направи точно това и аз трябваше да се защитавам в завои №14 и №16. Тогава Карлос намали и ми даде DRS, което много ми помогна. Ние заедно задържахме пилотите на Мерцедес зад нас. В последната обиколка ми беше малко по-спокойно, но ударих стената в десетия завой.„Джордж стори същото, но аз я ударих с предната гума и се паникьосах леко, защото си помислих, че съм се провалил. Имах повреда в кормилната уредна, но за щастие тя просто загуби центровката си, нищо повече. Така че като цяло едно невероятно състезание, напрегнато състезание от старта до финала“, каза още Норис.