Норис не смята, че е можел да победи Сайнц в Сингапур

Ландо Норис финишира втори в неделната Гран При на Сингапур, с което изравни своето най-добро постижение в кариерата във Формула 1. Победата на „Марина Бей“ грабна неговият бивш съотборник Карлос Сайнц, който направи едно много умно каране в последните обиколки на надпреварата.

В тях испанецът умишлено намали своето темпо, за да може Норис да разчита на системата DRS в защитата си от пилотите на Мерцедес Джордж Ръсел и Люис Хамилтън, които бяха с доста по-свежи и по-меки гуми. В крайна сметка тази хитрост на Сайнц позволи на тандема „Карландо“ да спечели двойна победа под изкуственото осветление в Сингапур.

Норис: Направихме всичко необходимо и дори повече

След състезанието Норис призна, че нарочно не е атакувал Сайнц в заключителните етапи на надпреварата, тъй като това е щяло да го направи по-уязвим спрямо Ръсел и Хамилтън зад него. Той също така добави, че надали е щял да победи пилота на Ферари дори и да го беше атакувал.

„Джордж не можа да ме изпревари, а имаше предимство от 6-7 десети на обиколка, така че шансовете аз да мина пред Карлос с аванс от може би една десета бяха нищожни. Карлос го изигра умно. Нямаше смисъл да го атакувам. Колкото повече го бях атакувал, толкова по-уязвим щях да съм за пилотите зад нас. Нямаше да съм на подиума, ако бях направил нещо по-различно“, коментира Норис.

Зак Браун: Хубав ден за Формула 1

Той също така говори и за контакта си със стената на влизането в десетия завой в последната обиколка. След него той успя да стигне успешно до финала, но същото не може да се каже за Ръсел, който също удари стената в същата зона и отпадна половина обиколка преди края на надпреварата.

„Последните обиколки бяха доста стресиращи. И двамата знаехме, че трябва да направим много силна серия от обиколки след виртуалната кола на сигурността, за да запазим преднината си. Но те все пак ни настигнаха и след това просто не трябваше да допускаме грешки. Знаех, че Джордж ще ме пресира силно.„Той направи точно това и аз трябваше да се защитавам в завои №14 и №16. Тогава Карлос намали и ми даде DRS, което много ми помогна. Ние заедно задържахме пилотите на Мерцедес зад нас. В последната обиколка ми беше малко по-спокойно, но ударих стената в десетия завой.„Джордж стори същото, но аз я ударих с предната гума и се паникьосах леко, защото си помислих, че съм се провалил. Имах повреда в кормилната уредна, но за щастие тя просто загуби центровката си, нищо повече. Така че като цяло едно невероятно състезание, напрегнато състезание от старта до финала“, каза още Норис.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти