Хорнър няма обяснение за провала на Ред Бул днес

За първи път от началото на сезон 2023 във Формула 1 нито един от пилотите на Ред Бул не успя да достигне до третата фаза на квалификацията. Това се случи в днешната сесия за място на старта за Гран При на Сингапур, в която Макс Верстапен и Серхио Перес ще трябва да потеглят едва 11-ти и 13-ти.

Категорично с оглед случващото се от началото на годината днешната двойна елиминация на „биковете“ идва като голям шок за всички във Формула 1. Ако погледнем обаче само случващото се на „Марина Бей“ от началото на уикенд то двойното отпадане не е чак толкова изненадващо.

Още от началото на първата тренировка вчера и Верстапен, и Перес се оплакваха от проблеми с поведението на своите коли, най-вече в техните задни краища. Тези проблеми не бяха решени за днешните две сесии, което доведе и до това двойно отпадане в квалификацията.

Верстапен: Преживях истински шок!

След нея шефът на „биковете“ Кристиан Хорнър заяви, че не може да си обясни тази рязка загуба на скорост в RB19. От началото на година Ред Бул все още няма загубено състезание, но това е много вероятно да се случи утре, тъй като изпреварванията на „Марина Бей“ не са никак лесни.

Сайнц с втори пореден полпозишън, шок за Ред Бул в Сингапур

„Колата просто не отговаряше на промените. Имахме недозавиване, презавиване, проблеми при спирането, все едно не успяваме да вкараме гумите в правилния прозорец. Обикновено при такива големи разлики има нещо фундаментално грешно в работата с гумите. Опитахме различни неща с настройките, опитахме различно подготвяне на гумите, но нищо не помогна. Така че имаме много за анализиране тази нощ преди състезанието утре. Очевидно то ще бъде много трудно за нас от тези стартови позиции“, обясни пред Sky Sports F1 Хорнър.

Той също така коментира и трите разследвания, който очакват Верстапен след квалификация. Световният шампион ще трябва да се яви пред стюардите по три обвинения, че е блокирал свои съперници в хода на квалификацията.

„Това в бокса – в миналото сме виждали стотици случаи, в които пилоти карат бавно в пит лейна. Мисля, че дори Джордж (Ръсел) спря зад Макс или поне караше много бавно, така че не мисля, че това ще е проблем. Случаят с Юки (Цунода) е на кантар – имаше достатъчно място от вътрешната страна на завоя. Това с Логан (Сарджънт) – там имаше много неща, които се случваха едновременно, така че ще трябва да изчакаме и да видим какво ще решат стюардите. Тук не вали, тук всичко се изсипва изведнъж и това се случи с нас днес“, каза още Хорнър.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти