Пистата в Индия получи лиценз за MotoGP
Пистата „Буд“ в Индия получи необходимия лиценз за приемането на старт от MotoGP само седмица преди пилотите от кралския клас да трябва да излязат на пистата за своята първа свободна тренировка.
Индийското трасе, което между 2011 и 2013 при три старта от Формула 1, трябваше да подобри сериозни нивото на своята безопасност, за да бъде сертифицирано и за MotoGP. Сред нужните промени бяха корекции на част от зоните за сигурност, преасфалтиране на пистата и други неща.
В последните месеци имаше много опасения, че нужните ремонтни дейности няма да бъдат свършени навреме и първата в историята Гран При на Индия в MotoGP ще бъде анулирана. Все пак седмица преди началото на уикенда инспекторите на ФИМ са дали своето одобрение и „Буд“ вече разполага с нужния лиценз да приеме кралския клас.
Ето как пилотите от MotoGP учат пистата в Индия
„Официалните лица на ФИМ бяха на пистата вчера и я одобриха. Всичко е готово – хомологацията, преасфалтирането, зоните за сигурност и всичко останало. Получихме нужното одобрение вчера“, заяви главният организатор на надпреварата Рохит Шарма.
Въпреки това одобрение от ФИМ все още има известни съмнения, че Гран При на Индия ще може да се проведе по план. Причината за тези съмнения са проблемите с визите, които част от екипите имат. По информация на журналиста Саймън Патерсън в определени отбори има по само няколко човека, които са получи виза от екип от близо 40 души.
Също така остава и въпросът дали пилотите ще бъдат достатъчно удовлетворени от нивото на безопасност на пистата, когато направят своите опознавателни разходки в четвъртък. Проблемът е, че част от стените в зоните за спиране са твърде близо до пистата, което създава предпоставки за сериозни инциденти.