Мартин Сурилов и Здравко Здравков спечелиха рали „България”

Мартин Сурилов и Здравко Здравков (Ситроен С3 Rally2) спечелиха 52-ото издание на рали „България”, след като завършиха на 2:03.2 минути пред Симоне Темпестини/Серджиу Иту (Порше 997 GT3 RGT). Темпестини спечели последната отсечка от ралито – второто минаване на „Златарица” (10,62 км), в която Сурилов остана само на 0,4 секунди зад него. 

Това е втора победа на Сурилов и Здравков тази година в Българския рали шампионат, като двамата спечелиха и домашното им рали „Стари столици”, а в началото на сезона завършиха на второ място в рали „Твърдица” и на практика си осигуриха рали титлата за 2023 година. Все още обаче не се знае дали четвъртият кръг – рали „Сърбия”, което беше отменено, ще бъде заместен от друго състезание. Третото място в генералното класиране спечелиха Антон Титов/Александър Спиров (Шкода Фабия R5), които завършиха трети в последната отсечка, а на финала са на 4:51.2 минути. 

При автомобилите с един двигателен мост първото място спечелиха Никола Мишев/Петър Сивов (Пежо 208), които завършиха на 4-о място в генералното класиране. На финала авансът им пред Кирил Тодоров и Ангел Башкехайов (Пежо 208) беше 17,4 секунди. Трето място в тази група и 6-о в генералното класиране заеха Екатерина Стратиева и Георги Аврамов (Опел Корса).

Мартин Сурилов и Здравко Здравков спечелиха и предпоследния етап на рали „България” – второто минаване на „Яковци” (6,63 км). Двамата изпревариха с 5,3 секунди Симоне Темпестини и с 10,9 секунди Антон Титов, който е трети в генералното класиране. Така между победата в рали „България” и Сурилов/Здравков остава само една отсечка – второто минаване на „Златарица” (10,62 км). Отсечката стартира в 14:10 часа, а Сурилов има аванс от 2:03.6 минути пред Темпестини. При автомобилите с един двигателен мост най-бърз в етапа беше Кирил Тодоров, на 1,7 секунди пред Никола Мишев, който пък е пред него в общото класиране, а разликата им е 20,8 секунди. По-долу може да прочетете как се разви вторият ден на рали "България".

Лидерът в рали „България” Мартин Сурилов спечели 11-ата отсечка от състезанието – „Плаково 2” (10,23 км), като на финала изпревари с 7 секунди Симоне Темпестини. В сервизната зона Сурилов обясни, че трябва да върне темпото, за да е сигурен, че ще спечели, но сега записа още едно най-добро време и води с 1:58.3 минути пред Темпестини. Трето време в етапа записа Антон Титов, на 18,8 секунди от Сурилов, а най-бърз сред автомобилите с един двигателен мост и 4-и в отсечката е Кирил Тодоров – на 26,3 секунди от първия и на 6 секунди пред Денис Станчовски и на 7,7 пред Никола Мишев, който води в групата 2WD.

Симоне Темпестини спечели втора поредна етапна победа в рали „България” – румънският пилот беше най-бърз в първото минаване на етапа „Златарица” (10,62 км). Втори, на 1,9 секунди завърши лидерът в състезанието Мартин Сурилов, който контролира хода на надпреварата и поема към сервизната зона във Велико Търново с аванс от над 1:51 минути.

В тази отсечка се получи много интересна битка за третото място – Кирил Тодоров/Ангел Башкехайов (Пежо 208) завършиха трети в етапа, на 15 секунди от Темпестини. Денис Станчовски/Еди Сивов (Пежо 208) записаха 4-о време, на 5,7 секунди от Кирил Тодоров, а петата позиция беше за Антон Титов, който остана на 0,1 секунди от четвъртото място. Титов и Алекс Спиров са трети в генералното класиране след 10 отсечки. Лидерите при автомобилите с един двигателен мост Никола Мишев и Петър Сивов (Пежо 208) записаха 6-о време в етапа, на 0,4 секунди от Титов. Сега предстои сервизна зона във Велико Търново, след което и вторите минавания на трите сутрешни отсечки.

Мартин Сурилов: Трябваше да намалим темпото
Никола Мишев: 1-2 малки грешки в първите две отсечки днес

Световният шампион в WRC3 и група Junior за 2016 година Симоне Темпестини спечели първата си отсечка в рали „България 2023”, след като записа най-доброто време в „Яковци 1” (6,63 км) – 4:47 минути. Втори в етапа остана лидерът в състезанието Мартин Сурилов, но само на 1,1 секунди. В общото класиране Сурилов има аванс от почти 2 минути пред Темпестини, който излезе втори след отпадането на Мирослав Ангелов след финала на първата отсечка. Трето време в етапа записаха Антон Титов и Александър Спиров (Шкода Фабия R5) – на 10,8 секунди от Темпестини, като Титов и Спиров излязоха на трето място в генералното класиране след първата неделна отсечка. Вижте по-долу какво се случи от началото на втория ден на рали „България”.

Мирослав Ангелов спечели първата неделна отсечка от рали „България” – първото минаване на „Плаково” (10,23 км). Втори завърши лидерът в състезанието Мартин Сурилов, който загуби 2,3 секунди от аванса си на върха на класирането и води след първите 8 отсечки с 21,4 секунди пред Ангелов. Симоне Темпестини даде трето време, на 9,1 секунди, следван от Антон Титов и лидера при автомобилите с един двигателен мост Никола Мишев.

Веднага след летящия финал на отсечката обаче Ангелов е катастрофирал, което вади него и навигаторът му Георги Гаджев от състезанието. Двамата отпадат от състезанието. Снимка: Стефан Чомпов

Победителите в рали „Стари столици” Мартин Сурилов и Здравко Здравков (Ситроен С3 Rally2) стартират във втория ден на рали „България” като лидери и с аванс от 23,7 секунди пред Мирослав Ангелов и Георги Гаджев (Шкода Фабия Rally2 evo).

Пламен Стайков: Проблемът се появи доста по-рано

Третата позиция заема румънският екипаж Симоне Темпестини/Сердиу Иту (Порше 997 GT3 GTR), който обаче е на 1:47,5 минути от лидера.

Мартин Сурилов начело в края на първия ден на рали „България”

Днес програмата на рали „България” включва 6 отсечки: по две минавания на „Плаково” (10,23 км), „Яковци” (6,63 км) и „Златарица” (10,62 км). Почти всички екипажи посочиха след опознаването, че „Златарица” най-вероятно ще е най-интересният и важен етап днес.

Първото минаване на „Плаково” стартира в 9:00 часа.

Пламен Стайков и Рафи Кадир (Шкода Фабия R5) се бориха за първото място до последната съботна отсечка, но там получиха повреда в скоростната кутия и отпаднаха.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти