Мартин Сурилов начело в края на първия ден на рали „България”
Победителите в рали „Стари столици” Мартин Сурилов и Здравко Здравков (Ситроен С3 Rally2) са начело в края на първия ден на 52-ото издание на рали „България”. Двамата имат аванс от 23,7 секунди пред Мирослав Ангелов и Георги Гаджев (Шкода Фабия Rally2 evo). Двамата спечелиха последната отсечка за деня „Шемшево 2” и излязоха на второ място, след като в етапа спряха Пламен Стайков и Рафи Кадир (Шкода Фабия R5), които до този момент водеха оспорвана битка със Сурилов и Здравков за първото място. Трети в края на първия ден останаха Симоне Темпестини и Серджу Иту (Порше 997 GT3 RGT), които са на 1:47,5 минути от лидера.
Лидерите при автомобилите с един двигателен мост Никола Мишев и Петър Сивов (Пежо 208) заемат петото място в генералното класиране и имат аванс от 30,7 секунди пред преследвачите си Денис Станчовски/Еди Сивов с Пежо 208. Само на 5,3 секунди зад Станчовски и Сивов са Кирил Тодоров и Ангел Башкехайов (Пежо 208), които са трети при автомобилите с един двигателен мост. Утре рали „България” продължава с още 6 скоростни етапа. По-долу може да прочетете как се развиваше битката в хода на първия ден на ралито.
Пламен Стайков и Рафи Кадир са спрели в 7-ата отсечка от рали "България" - "Шемшево 2", а етапът беше успешно завършен от Мартин Сурилов, който остава начело в генералното класиране. Първа етапна победа спечели Мирослав Ангелов, който победи Сурилов с 4,6 секунди, а в общото подреждане Мартин има аванс от 23,7 секунди. Очаквайте подробности!
Според непотвърдена информация, Стайков е спрял в отсечката заради повреда в скоростната кутия. Така Ангелов и другите екипажи след него минават с по едно място напред, като Темпестини излезе трети.
Пламен Стайков записа трета поредна победа в етапа „Килифарево”, където беше най-бърз и сутринта, като взе отсечката с аванс от 1,1 секунди пред лидера в рали „България” Мартин Сурилов. С тази етапна победа, трета от 6 от началото на ралито Стайков намали аванса на Сурилов на върха на класирането на 3,8 секунди. Топ 5 допълниха Миро Ангелов, Симоне Темпестини и Антон Титов, които заемат и позициите от трета до пета в общото подреждане. Ангелов е на 28,3 секунди от Сурилов, а Темпестини е вече на 1:36,8 минути от Мартин и има аванс от над 1 минута и 5 секунди пред Титов. До края на първия ден на рали „България” остава само една отсечка – второто минаване на 19-километровия етап „Шемшево”, който стартира в 16:16 часа. По-долу може да проследите как се развива битката от началото на деня.
Лидерът в рали „България” Мартин Сурилов спечели петата отсечка „Шемшево 1” (19,09 км) и това му позволи да увеличи аванса си в битката за победата срещу Пламен Стайков. Сурилов взе етапа с аванс от 3,8 секунди и сега разликата между него и Стайков е 4,9 секунди. Пето поредно трето място за пет отсечки записа Миро Ангелов – на 7,2 секунди от Сурилов, а четвърти завърши Симоне Темпестини, който обаче загуби по над 1 секунда на километър спрямо лидера – на 20,6 секунди на финала на етапа. Пети са Антон Титов/Александър Спиров (Шкода Фабия R5) на 41 секунди от Сурилов. Петте екипажа заемат в този ред и първите пет позиции в генералното класиране на рали „България”.
Битката за победата в рали „България” между Мартин Сурилов и Пламен Стайков е изключително оспорвана – победителят в рали „Стари столици” спечели второто минаване на етапа „Дряново” и отново излезе начело в класирането. В отсечката с дължина 14,24 километра Сурилов изпревари Стайков с 3,4 секунди, което го върна на първата позиция в генералното класиране с аванс от 1,1 секунди. От първите 4 етапа в ралито Стойков спечели два – двете минавания на „Килифарево”, а Сурилов също две – двете минавания на „Дряново”. До края на днешния ден има още 3 скоростни отсечки следобед. Вижте по-долу как се разви битката в съботния предобед.
Какво казаха лидерите след първите 4 отсечки на рали "България"
Мирослав Ангелов: Вдигаме темпото, исках да сме по-близо до лидерите
След първите 4 отсечки при автомобилите с един двигателен мост начело е лидерът от първия етап насам Никола Мишев, който увеличи аванса си пред Кирил Тодоров на 18 секунди. На трето позиция зад Тодоров е Станислав Владимиров, само на 5,3 секунди.
Пламен Стайков и Рафи Кадир (Шкода Фабия R5) спечелиха първата отсечка от рали "България" - "Килифарево 1" (9,75) километра, като на финала авансът им пред Мартин Сурилов/Здравко Здравков (Ситроен С3 Rally2) е 0,5 секунди.
Във втория етап обаче - "Дрянова 1" (14,24 км) победата беше за Сурилов, който изпревари с 1,2 секунди Стайков и поведе в класирането след първите две отсечки с аванс от 0,7 секунди.
Миро Ангелов е трети, на 14,1 секунди от лидера след първите две отсечки, като успя да увеличи аванса си пред Симоне Темпестини на 22,4 секунди.
При автомобилите с един двигателен мост след първата отсечка начело са Никола Мишев/Петър Сивов (Пежо 208), които са на 6-о място в генералното класиране. Те имат аванс от 4,6 секунди пред Кирил Тодоров/Ангел Башкехайов (Пежо 208). Третата позиция е за Станислав Владимиров и Чавдар Събев (Опел Астра), които са на 6,2 секунди от второто място.
След втората отсечка Никола Мишев увеличи аванса си пред Кирил Тодоров на 11 секунди, а Станислав Владимиров остава трети, на 8,5 секунди от Тодоров. Владимиров е само на 4,2 секунди пред Денис Станчовски/Еди Сивов (Пежо 208), а топ 6 допълват Христо Атанасов/Марин Иванов (Ситроен С2) и Александър Томов/Явор Брънков (Рено Клио), които са лидерите в RC5.
Пламен Стайков записа втора поредна етапна победа в отсечката „Килифарево” – с 5:22.4 минути той спечели второто минаване на етапа с дължина 9,75 километра. На финала разликата между него и досегашният лидер Мартин Сурилов беше най-голямата от началото на състезанието – 3 секунди. След първите отсечки Стайков си върна първото място, с аванс от 2,3 секунди пред Сурилов. С третото си време в етапа Мирослав Атгелов се укрепи на третото място в общото подреждане, на 17 секунди от водача и с 26,7 секунди аванс пред Симоне Темпестини.
Рали „България” стартира зрелищно
От вчера пък е информацията, че рали „Сърбия” се отменя, което беше планирано да е четвърти и последен кръг от нашия шампионат. Ако в календара не бъде включено по спешност друго рали, „България” може да определи новите рали шампиони, но това едва ли ще се знае утре.