Деймън Хил с предложение как състезанията да станат по-интересни
Световният шампион във Формула 1 за 1996 година Деймън Хил направи предложение за една дребна промяна в настоящия правилник, която според него ще направи състезанията по-интересни.
Желанието на британеца е правилата да бъдат оформени така, че пилотите да трябва да използват и трите типа гуми за суха настилка в хода на състезанията. Това хем ще задължи пилотите да правят поне две спирания в бокса, хем ще отвори малко повече стратегическите вариации пред екипите.
Понастоящем правилата изискват използването на два различни типа гуми за сухо, ако няма промени в метеорологичните условия. Това често води до уеднаквяване на стратегиите на всички отбори, което пък прави състезанията малко или много предсказуеми.
„Мисля, че определено има аргумент да се каже, че ако се търси зрелище и повече предизвикателност защо да няма промяна. Мисля, че е добра идея. И преди съм чувал тази идея да се дискутира, тя ще увеличи броя на стоповете и няма да има състезания с по само едно спиране.„Интересно е, че сега стигнахме до ситуация, в която пилотите се борят да отворят достатъчна преднина, за да могат да направят едно допълнително спиране и да атакуват най-бързата обиколка и бонус точката, която тя носи. В началото си мислехме, че това е някакъв трик, но сега отборите гледат сериозно на тази точка и се борят за нея.„Те искат да вземат този скалп и правят тези стопове в самия край, което създава малко драма в края на състезанията. Ако бъде задължително да се използват и трите смеси за сухо това ще бъде още едно предизвикателство, така че може би ще бъде добра промяна“, каза Хил пред подкаста F1 Nation.„Няма какво да се лъжем – мокрите състезания са тези, които предоставят най-големите драми, защото отборите не могат да предвидят всичко. След състезанията хората не знаят какво точно се е случило, което е атрактивно.„Трябва да се внимава със създаването на изкуствена драма с такива трикове, но защо да не се пробва? И без това гумите се носят на пистите, така че ако трябва да се използват и трите типа гуми това ще означава, че пилотите ще трябва да карат с гуми, които не са подходящи за състезанията. Например, ако изборът на Пирели е много агресивен и меките гуми издържат не повече от две обиколки, те пак ще трябва да бъдат използвани“, добави още британецът.
Бриджстоун подаде документи да смени Пирели във Формула 1
Правилото за използване на два различни типа гуми за сухо датира още от 2007 година, когато все още имаше и презареждане с гориво в хода на състезанията. Тази промяна в правилника беше направена след изтеглянето на Мишлен в края на сезон 2006 и преминаването към само един доставчик на гуми.
Между 2007 и 2015 Бриджстоун, а по-късно и Пирели, доставяха два различни типа гуми за сухо за всеки уикенд. От 2016 насам пилотите разполагат с по три типа гуми за суха настилка, но правилникът продължава да изисква използването на само два от тях в хода на сухите състезания.