Отборите ще дискутират изравняване на двигателите
По време на срещата на Комисията за Формула 1, която ще се проведе в Белгия следващата седмица, ще бъде дискутирана възможността двигателите на отделните производители да бъдат изравнени, за това информира motorsport.com, който се позовава на свои източници.
Тази тема ще бъде дискутирана, тъй като събраните от ФИА данни показват, че двигателите на Рено, които се използват само от тима на Алпин, не са на нивото на тези на Ферари, Хонда и Мерцедес. Според непотвърдена информация агрегатите на френския производител имат дефицит между 20 до 33 конски сили.
Този наглед малък пасив, на фона на цялостната мощност на задвижващите системи, която се смята, че надхвърля 1000 конски сили, може да окаже сериозни влияние, когато разликите в колоната са толкова малки, колкото сега. Проблемът за Рено е, че двигателите са замразени до края на 2025 година, което няма да им позволи да наваксат това си изоставане без одобрението на останалите производители.
В този период единствените разрешени промени са тези, които се правят с цел подобряване на недеждността и безопасността на двигателите или сваляне на тяхната стойност. Освен това са разрешени и дребни поправи, които се налагат заради поражения по самите двигатели след инциденти.
Според ФИА разликата в представянето между отделните двигатели е достатъчно голяма, за да бъде повдигната темата за тяхното изравняване. Това няма да е първият случай, в който подобно изравняване ще има.
В края на 2007 година имаше подобни действия преди замразяване на предишната V8 генерация мотори. По-малко от две години по-късно обаче имаше голям спор дали двигатели на някои производители не са по-мощни от други. Тогава от ФИА направиха анализ, но така и не се стигна до никакви промени, тъй като отборите не успяха да се разберат как да стане това. Желанието на ФИА беше да има рестрикции за по-мощните мотори, а не да се позволява на по-слабите да се подобрят.
В сегашните правила за замразяване няма предвидени методи, по които да се постигне изравняване на силите между отделните производители.
Освен изравняването на двигателите по време на срещата на Комисията за Ф1 другата седмица ще се дискутират още няколко важни точки. Сред тях ще бъдат премахването на чохлите за предварително загряване на гумите и потенциални нови промени във формата на спринтовите уикенди.