Пилотите не харесаха новото разпределение на гумите
Гран При на Унгария е първият от два уикенда това сезон, в който ще се използва алтернативното разпределение на гумите за суха настилка.
На „Хунгароринг“ пилотите разполагат с 11 комплекта сликове за целия уикенд, вместо стандартните 13. Те има три чифта от твърдите смеси (С3), и по четири от средно твърдите (С4) и меките (С5). Обикновено те има два комплекта твърди гуми, три средно твърди и цели осем меки.
Според правилата този уикенд пилотите трябва да върнат на Пирели по един комплект гуми за сухо след края на всяка една от петъчните тренировки и два след края на съботната, независимо дали те са използвани, или не. Така те остават с общо седем комплекта гуми за състезанието, което се случва във всеки един друг уикенд.
Наличието на по-малко гуми за тренировките обаче не се хареса на пилотите, които вчера прекараха много време в гаражите си дори и във втората подготвителна сесия, която беше на сухо. Сред най-недоволните от тази промяна в количеството гуми бяха Макс Верстапен и Люис Хамилтън, които направиха съответно 18 и 28 обиколки във втория час за подготовка вчера.
„Честно много е трудно да ви кажа (как се усещат подобренията). Ще анализираме данните и ще видим дали нещата корелират както трябва. Днес не използвахме много гуми. С този нов формат сме много ограничени в използването на гумите. Аз не исках да ги използвам днес, за да имам по-добра подготовка утре.„Жалко е, защото имаше много хора по трибуните, а ние прекарахме много време в гараж. Трябва да видим какво ще можем да промени, защото ние буквално пестяхме гуми, което не мисля, че е правилно“, коментира Верстапен.
„Имах само един комплект гуми за сесията – започна своя анализ Хамилтън – Така че промяната във формата за този уикенд не е много добра. Тя означава, че ние просто прекарваме по-малко време на пистата, което не е идеално.„Обикновено след всеки уикенд остават много гуми за мокро, които доколкото знам те просто изхвърлят. Може би трябва да се помисли върху това, а не да се отнема от времето ни на пистата“, добави още седемкратният световен шампион.
Пилотът на Хаас Кевин Магнусен пък предложи едно алтернативно решение на проблема с прекарването на много време в гаража.
„Беше доста ограничен петък заради гумите, но ситуацията беше еднаква за всички. Ако този формат (с по-малкото гуми) се запази, по-добре направо да имаме само една тренировка в петък, а не две“, заяви датчанинът.
Алтернативното разпределение на гумите се изпробва, за да се види как то ще се отрази на протичането на състезателните уикенди. Целта на Пирели е то да стане постоянно догодина. По този начин италианската компания ще намали въглеродните емисии, които се отделят при производството и транспортирането на гумите до и от пистите.
Бързи сметки показват, че за сезон, който включва 24 старта, колкото са предвидени за 2024 година, Пирели ще трябва да произведе и транспортира с 3840 гуми по-малко, ако бъде приет форматът с 11 комплекта сликове на пилот за уикенд.
Потвърдиха промените в квалификацията за Гран При на Унгария
Вторият уикенд за сезон 2023, в който ще се използва алтернативното разпределение на гумите ще бъде Гран При на Италия в началото на септември. Оригинално първият такъв уикенд трябваше да бъде на другото италианско трасе - "Имола", но анулирането на Гран При на Емилия-Романя наложи промени в плановете на Пирели.