Защо Хонда рискува да загуби Алекс Ринс
Хонда може да загуби Алекс Ринс след само една година съвместна работа, като причината за това ще е начинът, по който от компанията се отнасят с испанеца. След оттеглянето на Сузуки от MotoGP в края на миналата година, Мир подписа със сателитния отбор на Хонда - LCR Хонда. А другият пилот на Сузуки Жоан Мир подписа със заводския тим на Хонда, за да остане в заводски тим.
Въпреки, че кара за LCR, договорът на Ринг е пряко с Хонда и е до края на 2024. Но контрактът има клауза, която позволява на Ринс да си тръгне предсрочно, ако получи предложение да е заводски пилот другаде.
Според информация на Motorsport.com, от Ямаха вече са се свързали с Ринг, като идеята е той да замени неубедителния Франко Морбидели, чието представяне не отговаря на очакванията на шефовете му. Ринс в момента не се състезава, тъй като счупи крак в спринта на “Муджело”, вече претърпя две катастрофи, но все още не се знае кога ще е напълно готов да се върне на пистата. Предполага се, че няма да видим Ринс в първата надпревара след лятната пауза на “Силвърстоун” (4-6 август).
Ринс е предупреден да не критикува Хонда
Ако Ринс напусне Хонда, японската компания ще се раздели с най-успешния си пилот този сезон - испанецът спечели в Щатите през април. Точно в Остин Алекс се оплака от това, че от Хонда не му позволяват да прави тестове с новите части за развитието на тима. Ринс е искал да тества новото шаси, дело на Калекс, което вече караха Марк Маркес и Жоан Мир, но така и не получи възможност. А Маркес тества и одобри новото шаси, след което обаче промени мнението си и се отказа от този моциклет.
Хонда: Маркес ще бъде свободен да си тръгне в края на годината
Според източници, близки до Ринс, той е готов да напусне Хонда, за да е заводски пилот на Ямаха въпреки трудностите, с които се бори в момента японската компания