Сайнц: Подозренията ни за слабостите на SF-23 се потвърдиха в Канада
Карлос Сайнц стигна до петото място в неделната Гран При на Канада във Формула 1, в която неговият съотборник Шарл Леклер финишира четвърти. Двамата пилоти на Ферари сториха това, въпреки че потеглиха съответно 11-ти и девети на „Жил Вилньов“ след една слаба квалификация и едно наказание за Сайнц.
Голяма част от прогреса си двамата сториха благодарение на решението си да не спират в бокса при ранното излизане на колата на сигурността. Състезанието бе неутрализирано в 12-я тур след инцидента на Джордж Ръсел на изхода от завой №9.
В този момент голяма част от пилотите избраха да посетят своите механици, за да направят своята първа от две смени на гуми в рамките на надпреварата. В същото време Леклер и Сайнц направиха по само едно спиране в бокса, дошло в средата на дистанцията от 70 обиколки, и поддържаха добро темпо както с медиум, така и с хард.
Един от другите факторите, които спомогна за доброто представяне на Ферари в състезанието в Канада бе и конфигурацията на „Жил Вилньов“. За разликата от пистата в Испания, където се проведе предходният кръг, тази в Монреал има много повече бавни завои и шикани, които биват разделени от дълги прави.
И Сайнц похвали прогреса на Ферари
Според Сайнц това е затвърдило мнението не инженерите в Маранело, че най-голямата слабост на SF-23 е стабилността в бързите завои, каквито преобладават на „Каталуния“ в Барселона.
Леклер: Има подобрение, но ни трябва още скорост
„Знаех, че Барселона няма да е добра писта за нас и Канада ще е по-добра. Това беше потвърдено още в петък, когато се видя, че пистите с ниска деградация и по-бавни завои са по-силните ни. Това ни позволи да покажем повече от истинското си темпо в състезание.„Темпото ни в Австрия ще зависи много от характеристиките на пистата, темпото ни варира много от писта на писта. Видяхме, че в Монако и Канада бяхме по-силни, отколко на писти с бързи завои като Испания, където имахме повече проблеми. Така че аз мисля, че ще има огромна вариация в нашето представяне“, обясни Сайнц пред медиите.