Хюлкенберг, Сайнц, Строл и Цунода с наказания след квалификацията в Монреал
Наказания на пилотите, раздадени след квалификацията за Гран При на Канада в Монреал, промениха сериозно стартовата решетка за днешното състезание.
Голямата жертва се оказа Нико Хюлкенберг с Хаас, който се класира втори, но беше наказан с преместване с 3 места назад заради нарушение на правилата при прибирането му в бокса при червения флаг. Оказа се, че Нико е карал по-бързо от разрешеното при спирането на третата част на квалификацията след катастрофата на Оскар Пиастри с Макларън на завой №7.
С това наказание Хюлкенберг отива пети, а на първа редица – също като през миналата година, излиза Фернандо Алонсо, който ще стартира редом до Макс Верстапен.
Верстапен разби конкуренцията в квалификацията, Хюлкенберг тръгва втори в Монреал
Карлос Сайнц с Ферари също беше наказан, но заради забавянето на Пиер Гасли в първата част на квалификацията, като заради това пилотът на Алпин отпадна твърде рано от битката. Сайнц завърши 8-и в квалификацията, но също получи преместване с 3 места назад на старта – причината е, че испанецът се озова почти неподвижен на състезателната траектория на влизането в последния шикан, а Гасли започна да спира от 300 км/ч, за да атакува завоя и излезе в зоната за сигурност, за да не удари Сайнц. Гасли беше много ядосан по радиото и веднага поиска наказание за Карлос, като обясни, че поведението му е „неприемливо”.
Наказание получи и единственият представител на домакините Ланс Строл, който се класира на 13-о място в квалификацията, но ще трябва да потегли 16-и. Причината канадецът да бъде върнат с три места назад е фактът, че той блокира Естебан Окон в спирането за завой №8 в хода на втората фаза на квалификацията. Пред комисарите Строл е признал, че е знаел за идващия Окон, но въпреки това е останал върху състезателната линия, тъй като меките му гуми са били много студени в този момент и се е страхувал, че ще катастрофира, ако излезе в мократа част от пистата. Това обаче не беше прието като разумно обяснение от комисарите, които отчетоха, че тимът на Астън Мартин ясно е казал на Строл колко близо до него е Окон, но въпреки това той не се е отдръпнал от траекторията.
Последният наказан пилот след квалификацията бе Юки Цунода, който също ще загуби три места и ще потегли 19-и, а не 16-и. Японският пилот на Алфа Таури бе разследван за две блокирания в първата квалификация, едно на Шарл Леклер и едно на Хюлкенберг. За първото той беше оневинен, тъй като той е бил върнал газта преди последния шикан заради наличието на Логан Сарджънт пред него. Леклер пък заяви, че той е намалил превантивно и е подчертал, че за Цунода и неговият екип това е била доста трудна ситуация за решаване в много малка дистанция и затова японецът се размина с наказание за този инцидент.
Но той получи такова заради случилото се с Хюлкенберг по-късно в същата част на квалификацията. И двамата бяха в бърза обиколка, когато Цунода спря твърде късно за обратния завой №10, което позволи на пилота на Хаас да се изравни с него. При връщането си върху състезателната линия обаче Цунода принуди Хюлкенберг да върне газта, тъй като е продължил с бързата си обиколка, въпреки че към този момент вече е изоставал с три секунди спрямо предходното си най-добро постижение.