След 50-годишно отсъствие Ферари се завърна и спечели "24 часа на Льо Ман" от раз

При своето завръщане във водещия клас на „24-те часа на Льо Ман“ след 50-годишно отсъствие Ферари стигна до една мечтана победа във френската класика, която тази седмица отбеляза своя вековен юбилей. За „Черните кончета“ това е общо десета победа в генералното класиране в „24 часа на Льо Ман“ и тяхната първа от 1965 година насам.

Успехът спечели стартиралият от второто място автомобил с №51, който бе пилотиран от Алесандро Пиер Гуиди, Антонио Джовинаци и Джеймс Каладо. Тримата спечелиха едно състезанието, чиито две половини не можеше да бъдат по-различни една от друга.

В първите 12 часа на състезанието имаше множество инциденти, включително и едно завъртане и затъване в чакъла на първия шикан на правата „Мулсан“ от страна на Пиер Гуиди, превалявания и дълги периоди зад колата на сигурността. Във втората половина на надпреварата броят на инцидентите драстично спадна и периодите със зелен флаг станаха доста по-дълги.

В тази фаза на състезанието основната конкуренция на №51 бе Тойота №8 на Себастиен Буеми, Брендън Хартли и Рио Хиракава. Седем часа преди финала те бяха на минута зад водещото Ферари, когато Пиер Гуиди загуби тази минута в бокса, тъй като колата отказа да стартира.

След това обаче италианецът и неговите съотборници много бързо си върнаха първата позиция, която бе загубена с този дълъг стоп и дълго време двете коли се движеха в пакет. Това обаче се промени 90 минути преди финала, когато Рио Хиракава се завъртя в спирането за „Арнаж“ и трябваше да прави допълнително спиране в бокса, което практически реши състезанието.

До финала Ферари №51 имаше лукса да върне темпото и въпреки ново забавяне в последното спиране в бокса, в което Пиер Гуиди загуби приблизително 30 секунди, в крайна сметка спечели с аванс от 1:21 минути пред Тойота №8. Тройката на обиколка зад победителите допълни Кадилак №2 на Ърл Бамбър, Алекс Лин и Ричърд Уестбрук. Тримата се възползваха от множеството инциденти и проблеми за техните съперници в Hypercar, за да стигнат до подиума.

Четвъртото място също бе за Кадилак, но за автомобила с №3 на Себастиен Бурде, Скот Диксън и Ренгер ван дер Занде, които също имаха големи приключения в хода на денонощието, но все пак финишираха четвърти. Топ 5 допълни Ферари №50 (Антонио Фуоко, Мигел Молина, Никлас Нилсен), които загубиха няколко обиколки през нощта заради теч в радиатора.

След множеството инциденти и дъждовете в началните часове начело малко изненадващо се озова Пежо №94 (Нико Мюлер, Лоик Дювал и Густаво Менезес), но една грешка на Менезес на първия шикан в ранните часове на неделната сутрин доведе до по-сериозен престой в бокса. В крайна сметка този автомобил завърши на 12-та позиция в Hypercar.

В LMP2 екипът на Inter Europol №34 (Алберт Коста, Фабио Шерер, Якуб Смиечовски) поднесе голямата изненада, след като стигна до победата след едно много чисто състезание. Второто място бе за WRT №41 (Руй Андраде, Луи Делетра, Роберт Кубица), а тройката допълни Duqueine №30 (Рене Биндер, Нийл Яни, Нико Пино). Големият герой за победителите от Inter Europol №34 бе Шерер, който буквално изкара цялото състезание със счупено дясно стъпало, след като бе прегазен от друг автомобил при един нелеп инцидент в бокса още в началото.

В GTE Am победата бе за Corvette №33 (Бен Кийтинг, Ники Кацбург, Николас Вароне), които спечелиха, въпреки че още в началото трябваше да направят деветминутен стоп за смяна на амортисьор, което им коства три обиколка. След това обаче Кийтинг, Кацбург и Вароне наложиха доста високо темпо и успяха да си проправят път до челото на колоната, за да спечелят. Това се случи, въпреки че Вароне имаше някакъв дискомфорт през нощта, което принуди неговите съотборници да направят по-дълги серии от обиколки в тъмната част на денонощието.

Втората позиция в последното участие на GTE колите в „24 часа на Льо Ман“ допълни ORT BY TF Aston Martin №25 (Ахмад Ал Харти, Михаел Динан, Чарли Ийстууд), а подиума допълни GR Racing Porsche №86 (Бен Баркър, Рикардо Пера, Михаел Уейнрайт). Дълго време в позиция за подиума се движеше изцяло дамският екип на „железните дами“ от Iron Dames Porsche №85 (Сара Бови, Мишел Гатинг и Рахал Фрей), но в крайна сметка те не успяха да се преборят за призово класиране.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти