Нюгардън с първа победа на "Инди 500" след доста спорен финал
Двукратният шампион в сериите Индикар Джоузеф Нюгардън спечели своята първа победа в „500-те мили на Индианаполис“, след като изпревари миналогодишния победител Маркус Ериксон два завоя преди финала на надпреварата.
Състезанието ще се запомни с доста противоречивия финал, който практически включваше само една обиколка при зелен флаг, която дойде след спирането на надпреварата в края на 198-я от 200 тура. Това бе общо третият червен флаг в последните 15 обиколки, а той дойде след една верижна катастрофа при рестарта в началото на 197 обиколка.
Преди този инцидент Ериксон успя да изпревари Нюгардън, който бе начело при второто спиране на състезанието, дошло след удара на Пато О'Уорд в стената на третия завой. Част от този инцидент бяха още Аугустин Канапинто и победителят от 2019 година Симон Пажно.
При последната катастрофа за деня малко странно рейс директорът избра да покаже червен флаг, въпреки че до финала оставаха много малко обиколки. Така се стигна до спринта от само 2.5 мили до карирания флаг, в който Ериксон бе в по-неизгодната позиция, тъй като бе начело.
Шведът изненада Нюгардън с много ранен рестарт, още в средата на третия завой, но на обратната права въздушната струя се оказа твърде мощна и той нямаше как да спре Нюгардън по пътя към победата. Така в своя 12-ти старт на „Инди 500“ Нюгардън стигна до своя първи успех в „Най-великия автомобилен спектакъл“. Успехът на Нюгардън е и под №19 за Роджър Пенске и първи за Капитана откакто той закупи пистата в Индианаполис и сериите Индикар през 2020 година.
Иначе с изключение на последните 15 обиколки, в които имаше три червени флага, състезанието бе изключително чисто. Първият жълт флаг бе развян чак в 92-та обиколка, когато Стинг Рей Роб се удари на изхода от първия завой.
При тази неутрализация дойде и един от възловите моменти в състезанието, тъй като ранните лидери Алекс Пало и Ринус Вийкей се удариха на излизането от пит лейна. След този контакт стартиралият от полпозишъна Пало потъна до дъното на класирането, докато Вийкей бе наказан и трябваше да премине през бокса. В крайна сметка двамата успяха да си проправят път до челото като Пало завърши четвърти, а Вийкей остана десети.
Вторият жълт флаг бе показан в 149-я тур, когато Ромен Грожан изтърва колата си и се удари в стената на втория завой. Това прекъсване практически гарантира, че пилотите няма да трябва да пестят гориво до финала и ще могат да дадат пълната газ, тъй като с лекота щяха да покрия оставащата дистанция със само още едно дозареждане.
Надали обаче някой си беше представял хаосът, който ще настъпи във финалните 15 обиколки. Всичко започна с инцидента на Феликс Розенквист, който загуби сцепление в предницата си в първия завой, след като бе изпреварен от Нюгардън, и се удари в стената. Безконтролният болид на шведа бе докоснат от Кайл Киркууд, чиято кола се преобърна, но за щастие младият американец се размина без никакви контузии.
По-страшното в случая бе излетялата гума от болида на Киркууд, която се насочи към трибуните. За огромен късмет тя не падна в зона, в която имаше фенове, а вместо това се приземи на паркинга до трибуната и нямаше пострадали, с изключение на един лек автомобил.
След инцидента между Розенквист и Киркууд се стигна до първия червен флаг, а много бързо след рестарта дойде и инцидентът между О'Уорд и Ериксон. Младият мексикански пилот бе много агресивен в опита си да изпревари миналогодишния победител в третата крива и се стигна до лек контакт между двамата, след който О'Уорд се удари тежко в стената, който доведе до втория червен флаг.
При рестарта в края на 196-та обиколка Кристиан Лундгард, Ед Карпентър и Бенджамин Педерсен се удариха още преди да стигнат до старт-финалната линия, с този инцидент създаде условията за противоречивия финал.
Въпреки този спорен момент Джоузеф Нюгардън с лекота може да каже, че вече е шампион на „Инди 500“. Американецът отпразнува своя триумф нахлувайки на трибуните веднага след финала, още преди да стигне до „кръга на победителите“.