Хонда: Няма проблем Алонсо да кара с наш мотор
Японската компания Хонда изрично уточни, че няма нищо против Фернандо Алонсо да се състезава със задвижващи системи на марката ако остане пилот на Астън Мартин и след края на сезон 2025. Хонда ще доставя задвижващи системи на Астън Мартин от началото на 2026 година и официално обяви, че се завръща във Формула 1.
Специалното уточнение за Алонсо се налага заради проблематичното минало на испанеца и японските мотори от времето, когато двукратният световен шампион се състезаваше за Макларън – между 2015 и 2017, а моторите на Хонда се оказаха слаби, ненадеждни и заковаха британския тим в дъното на класирането.
Началото на края постави Алонсо в Гран При на Япония през 2015, когато се оплака по радиото, че има „GP2 двигател” – знак, който не се прие добре от висшия мениджмънт на Хонда, който беше на пистата за състезанието. По-късно Алонсо каза, че съжалява за репликата си, но вече беше късно.
Официално: Астън Мартин ще работи с Хонда във Формула 1
Сега обаче японците нямат проблеми Фернандо отново да се състезава с техен мотор.
Има ли шанс за победа Алонсо в Монако?
„Ако ще работим отново с Алонсо, като наш пилот, ние нямаме никакви забележки към това, че той ще кара”, заяви президентът на Хонда Рейсинг Корпорейшън Коджи Уатанабе.
Алонсо иска да се върне в Льо Ман с Макс
Все още не е ясно дали Алонсо ще остане в Астън Мартин и за 2026, тъй като тогава ще е на 45 години, но двукратният световен шампион за момента не показва никакви признаци, че иска да се оттегля от Формула 1.
Китайци вече притежават 17% от Астън Мартин
Мартин Уитмарш, който е главен изпълнителен директор на Астън Мартин Пърформанс Текнолъджис, уточни, че Алонсо никога не е бил тема в преговорите с Хонда. Уитмарш също така обясни, че преди време е информирал Фернандо за преговорите и уточни, че испанецът е „много интелигентен човек”, за да подчертае отношението на испанеца към сделката.