Защо Ферари не успя да привлече Нюи

Няма да е преувеличено ако кажем, че Ейдриън Нюи е най-ценният кадър във Формула 1 от 90-те години насам. Създадените от него автомобили са спечелили 11 световни титли при конструкторите за три различни отбора, както и 7 световни титли при пилотите. Общо победите на колите, създадени от Нюи са 198, включително и успеха на Макс Верстапен в Маями.

Това обяснява и постоянните опити на съперниците на тима, за който работи Нюи, да го привлекат на работа. Навремето от Макларън го убедиха да напусне Уилямс, последваха няколко неуспешни опити той да бъде привлечен в друг отбор, но чак през 2006 Ред Бул успя да подпише с него. В началото на май пък стана ясно, че Нюи е подписал нов договор с Ред Бул и доктор Хелмут Марко обяви, че се надява дизайнерът да се пенсионира в Милтън Кийнс.

Наскоро стана ясно, че представител на най-близкия кръг на Тото Волф се е опитал да убеди Нюи да напусне Ред Бул и да премине в Мерцедес, като същият този човек преди това е работил за Ред Бул. Което обяснява и защо Нюи е вдигнал телефона на това позвъняване, но стана ясно че учтиво е отказал.

Тото Волф се опитал да отмъкне Нюи от Ред Бул

Сега вицепрезидентът на Ферари Пиеро Ферари потвърди, че и от Скудерията са правили такива опити, при това в хода на най-успешния период в историята на Черните кончета.

Доктор Марко: Надявам се, че Нюи ще се пенсионира при нас

„Нюи е отказал първо на бившия президент на Ферари Лука ди Монтедземоло, след това е отказал и на Жан Тод – потвърди Ферари пред италианското списание Autosprint. – Явно той не иска да се мести, харесва му да живее в Англия.”

Ейдриън Нюи остава в Ред Бул

Факт е, че последното изречение от изказването на Ферари звучи като богохулство в ушите на всеки италианец, но е така.

Леклер: Постигнахме целите си със SF-23, но Ред Бул свършиха по-добра работа

„Като оставим настрана неоспоримите умения, които притежава Нюи, той не върши всичко сам. Той разполага с много добър екип, изграден около него”, допълни Ферари.

Ален Прост: Не спориш с Нюи, само отговаряш на въпросите му

Но гледна точка извън Ферари би подсказала, че Нюи най-вероятно е отказал заради вече ясното разпределение на ролите в тима по времето на Жан Тод и Рос Браун, а в по-ново време – първо, заради това, което се случи с Джеймс Алисън и второ, заради постоянните политически битки вътре в Скудерията и постоянните провали на италианците. Те не успяха да спечелят титлата срещу Мерцедес когато разполагаха с по-силен автомобил, не само заради провалите на Себастиан Фетел. А пък вече се видя, че дори и изключителното представяне на Фернандо Алонсо не е достатъчно, за да бъде спечелена титлата от Ферари.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти