Хорнър: Къде останаха Ферари и Мерцедес?
Безспорно от началото на сезон 2023 във Формула 1 отборът на Ред Бул разполага с най-силната кола на стартовата решетка. Свидетелство за това се разултатите на „биковете“ в първите пет кръга за годината.
В тях те спечелиха всяко едно състезание, а в четири от тях те стигнаха до двойната победа. Освен това Серхио Перес бе над всички и в спринта в Баку, което прави доминацията на Ред Бул от началото на годината почти пълна. Единствените пропуски на „биковете“ бяха в Австралия, където Перес финишира пети след проблемите от квалификацията и малшанса в състезанието, и след това в спринта в Баку, в който Макс Верстапен се класира трети, предимно заради пораженията по неговата кола след контакта му с Джордж Ръсел в първите завои.
Волф: Формула 1 не трябва да променя правилата заради доминацията на Ред Бул
След тези си резултати Ред Бул има актив от 224 точки, от възможни 235, и аванс от цели 122 пункта пред тима на Астън Мартин. По същото време миналата година „биковете“ бяха втори в класирането с пасив от 6 точки зад Ферари.
Пълно класиране при отборите във Формула 1 след Гран При на Маями
През този сезона обаче Скудерията категорично не оправдава големите очаквания, които имаше към отбора. След първите пет кръга за годината „Черните кончета“ са едва четвърти в подреждането със само 78 точки в своята сметка.
Ферари: Трябва да жертваме квалификациите, ако искаме да се борим с Ред Бул
Именно това отстъпление на Ферари, а и до някъде на Мерцедес, кара ръководителят на Ред Бул Кристиан Хорнър да твърди, че предимството на неговия тим малко или много се дължи и на лошата работа, която съперниците на „биковете“ са свършили през зимата. По думите на британецът в Ред Бул не са направили нищо повече от стандартната стъпка напред между два сезона.
Волф обясни "сложната задача", която очаква Хорнър
„Никога не сме имали подобно начало на сезона, чудно ни е къде отидоха другите. През зимата ние направихме една нормална стъпка напред. Така че по-скоро преднината ни се дължи на проблемите на Ферари и Мерцедес.„Сигурен съм, че те работят върху големи подобрения за европейските стартове. За нас ще е важно да си осигурим възможно най-голяма преднина преди да започнем да усещаме ефектите на ограничението и наказанието, които имаме“, добави Хорнър.
Верстапен очаква Ред Бул да запази големия си аванс
В Ред Бул ще разполагат с най-малко време за работа във въздушния си тунел през тази година, тъй като през миналата те спечелиха конструкторската титла. Освен това „биковете“ имат допълнително ограничение от 10%, което им бе наложено заради нарушаването на тавана на бюджетите през 2021 година.