Хонда и Астън Мартин все по-близо

Японският автомобилен гигант Хонда прекрати заводското си участие във Формула 1 в края на 2021 година, но продължава да доставя мотори на Ред Бул и Алфа Таури. Това ще продължи до края на сезон 2025, след което ще бъдат въведени новите правила за задвижващите системи, а Ред Бул и Алфа Таури ще използват собствени агрегати, разработени в партньорство с Форд.

В същото време Хонда изглежда промени своето решение и иска да остане в спорта и след промяната на правилата, отново като пълноправен доставчик на задвижващи единици. Проблемът пред японците обаче стои в това те да си намерят отбор, с който да си партнират.

Шеф в Хонда: Трябва да участваме във Формула 1

По-рано пред годината се появи информация, че изпълнителният директор на Макларън Зак Браун е потърсил Хонда, но изглежда тези разговори не са било продуктивни. От Уилямс също са се свързали с Хонда, но най-вероятно тимът от Гроув ще продължи да работи с Мерцедес, особено след като бившият главен стратег на „Черните стрели“ Джеймс Ваулс стана ръководител на Уилямс.

Така единственият логичен ход за Хонда остава партньорство с Астън Мартин, а според различни източници в падока двете страни са много близо до подписването на споразумение. Ако такова действително бъде подписано то за тима от Силвърстоун това ще бъде завръщане към моторите на Хонда. Той изживя своите най-силни години именно с двигатели на японския производител в периода 1998-1999, когато отборът носеше името Джордан.

Това не е единствената връзка между Хонда и Астън Мартин, тъй като в момента в британския екип работи и Мартин Уитмарш. Именно той убеди Хонда да се завърне във Формула 1 през 2015 година с Макларън, но бе освободен от Уокинг преди отношенията между Макларън и Хонда да се влошат.

Хонда: Твърде много взаимоуважение доведе до проблемите ни с Макларън

Един човек, който обаче бе там до самия край и бе сред най-отявлените критици на Хонда бе Фернандо Алонсо. Двукратният световен шампион не криеше своето недоволство от двигателя на японците и дори в Гран При на Япония през 2015 го определи като „GP2 двигател“.

Според Алонсо проблемите с надеждност на Алпин и Макларън-Хонда са несравними

От началото на този сезон испанецът е част от Астън Мартин, но с оглед неговата възраст той надали ще бъде в Силвърстоун и през 2026 година, когато се очаква да започне партньорството между Астън Мартин и Хонда.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти