Ефбет Супер Волей - проект за бъдещето

В близките няколко дни България ще разбере името на новия шампион в мъжкото волейболно направление. След може би най-интересната кампания от десетилетия насам, във финалната серия един срещу друг се изправят шампионът Хебър и претендента Нефтохимик.

Бургазлии направиха зашеметяващо завръщане и след колебливите първи мачове през есента, отборът на Атанас Петров записа 19 поредни победи след присъединяването на треньора към клуба. Последва истинска драма в четвъртфиналите срещу ЦСКА, която завърши с драматичен успех за Нефтохимик и заслужено място на финала.

Шампионът Хебър записа цели 6 загуби в редовния сезон - нещо доскоро немислимо. Отборът бе съпътстван от множество контузии в края на редовния сезон, но успя да задържи третото място и да вземе домакинство предимство в четвъртфиналите. А от там тимът на Камило Плачи направи пълен рестарт, успя да вдигне на крака някои основни състезатели и започна отново с шампионските лекции.

Хебър и Нефтохимик започват битката за титлата на 25 април в Бургас

Спортният аспект на завършващото първенство е нещо, което феновете вероятно ще помнят дълго и ще обсъждат разпалено и с носталгия. Към очевидно успешно развилата сюжетно кампания, администриращата първенството Национална волейболна лига също допринесе сериозно за развитието на продукта. Все по-масовото използване на системата за проверка на съдийското отсъждане дава възможност на отборите да бъдат по-агресивни на игрището, знаейки, че имат втори шанс за корекция на решението. Това неминуемо пък доведе до по-голямо зрелище и едва ли е останало незабелязано от компетентната българска волейболна публика.

Първенството обаче има и един допълнителен нов елемент. Нещо,  което се случва за първи път в България с някоя от големите лиги - моделът на създаване на телевизионния продукт и генерирането на периферното, критично важно съдържание, за да може той да бъде завършен. С тази задача се заеха финансиращият проекта Булсатком, телевизията, придобила правата за излъчване на Efbet Супер Волей - B1B BOХ, както и спортният промоутър Съркъл Медия.

“В последните две години нашата т.нар. “Триада” свърши невероятно много за българския спорт. Това бе и нашата мисия за начало на проекта “Съркъл Медия” - първо да покажем, че родният спорт в локалния му и национален вариант, може да бъде представен достатъчно атрактивен за спонсори, бизнес, публика и медии. Но проектът се нуждаеше от флагман, топ първенство, за да разгърнем пълния си творчески потенциал”, споделя собственикът на Съркъл Медия - Иван Петров.

Компанията има сериозни амбиции и се стреми да следва стъпките на гиганти от световен мащаб в този бранш, като IMG, Infront, Mediapro и други. Всички те са компании, които предлагат широк спектър от услуги, но в една и съща посока - да бъдат свързващото звено между медиите, спорта, бизнеса и публиката.

“Все още много малко хора успяват да разберат какво точно сме ние. Имам близки, които мислят, че работя в Булсатком. Други са сигурни, че имаме наша телевизия, защото как иначе - нали снимаме и излъчваме сниманото в ефир! Ние нито сме част от Булсатком, нито имаме наша телевизия - платформата е на партньорите от B1B BOX. Просто в България досега не е имало силно развита структура на независим продуцент. Екип от специалисти, който днес може да направи спортен продукт за една медия, а следващата седмица - за нейния конкурент, например.”, продължава Петров.

Договорът за права, който сключват B1B BOX и НВЛ е безпрецедентен за българската телевизионна история. Той включва излъчването на 4 мача от всеки кръг, всички срещи от финалната фаза на “Купа България”, голям брой мачове от плейофите. Това означава ангажирането на много голям технически и творчески ресурс, за да бъде изпълнена задачата достатъчно качествено и стойностно за публиката.

“Наскоро се замислих, че екипът на Съркъл Медия, състоящ се от 12 души, има общ опит в производството на телевизия на най-високо национално ниво от над 220 години. Смятам, че това беше важен фактор в генерирането на съдържание за Ефбет Супер Волей от октомври насам. Преди финалния плейоф ние продуцираме на терен 64 мача, за останалите 31 мача осигурихме компетентен коментар и информационна подкрепа за интервютата на снимащия екип на B1B BOX. Но, ако трябва да бъда честен, това, което свършихме в опаковането на мачовете и останалата съпътстваща продукция е това, което направи продукта наистина успешен! Разказахме безброй много истории, хиляди фенове припознаха своите нови герои и звезди. Забелязах обаче нещо много интересно и вълнуващо - как и обектите на нашите материали, волейболистите, започнаха да се чувстват по-значими и пример за подражание, каквито всъщност са! А не просто име с номер в графиката със стартовия състав по телевизията!” - казва Петров.

Освен четирите срещи на кръг, зрителите имаха възможност да гледат едночасовия седмичен обзор “Волейбокс” с Калоян Калинков и Николай Иванов. 

По време на пролетния дял на първенството всеки вторник пък Йоана Гочева приветстваше за по-различен и по-личен разговор някоя от звездите на Лигата в рамките на формата “Чатбокс” - формат, създаден ексклузивно за страницата на B1B BOX във Фейсбук.

“Завършеният спортен продукт трябва да генерира оригинално съдържание 7 дни в седмицата, не зависимо дали има мачове или не. Мачовете сами по себе си не са и не могат да представляват продукт. Това е все едно да искате да си купите хляб в магазина и да Ви дадат килограм брашно. Да, хлябът се прави основно от брашно, но пакетът брашно хляб ли е? Става хляб, когато някой, който знае как да събере съставките, как да го меси и пече, се заеме със задачата. Смятам, че това е нашата роля.” - обяснява разпалено продуцентът.

Сериозно внимание от НВЛ обръщат и на интеракцията с феновете в социалните мрежи. Но и тук се стига до “отборно решение”, което доказва колко важно е всички звена в един такъв процес да работят в синхрон.

“Трябва да отбележим страхотната работа на екипа на НВЛ в направлението комуникации в социалните мрежи. Маркетинговият директор Атанас Върбанов и особено Виктория Георгиева бяха изключително активни и това беше очевидно. Нашият екип се стремеше непрекъснато да предоставя съдържание за социалните мрежи с различни клипове, рийли, материали. Тази колаборация направи така, че да се доближим с още една крачка към крайната цел - консуматорът на волейболния продукт да няма нито един ден в седмицата, в който да бъде без нещо ново от Ефбет Супер Волей. Независимо за каква платформа или форма говорим”, казва Петров.

Предстои финалният акорд на сезона в Ефбет Супер Волей. Който и да спечели на волейболния корт, вече е ясен най-големият победител и това е волейболният фен. Защото посоката, в която пое продуктът волейбол през този сезон, е посока към бъдещето и към най-доброто потребителско изживяване.

“Заветната цел на Съркъл е да бъде естественият партньор на всеки участник от веригата - на федерациите, на спонсорите, на медиите, на клубовете и то не само за телевизионното съдържание. Всеки път, когато някой поиска да направи нещо модерно и стойностно в направлението спортен продукт, ние да бъдем първият му номер. Пътят ще е дълъг, но съм убеден, че сме на правилния коловоз. За това сме учили, това сме правили десетилетия наред” , завършва Иван Петров.

Още от Волейбол

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти