Какво знаем за новата състезателна кола на Льоб?
Ланча Делта е едно от загубените съкровища в историята на автомобилния бизнес. “Кралицата на ралитата” финишира с посредствено последно поколение на модела, затова истинските почитатели на марката “признават” само тази Делта, която е постигнала рали успехи - от края на първата половина на 80-те години до средата на 90-те години.
Интересното е, че Ланча, която се обезличи като марка и почти изчезна в последните години, продължава да вълнува умовете на феновете и създателите на автомобили и затова редовно се появяват нови версии на класическите модели - като 037, Стратор и разбира се, Делта във версията си Интеграле.
На Герлен Шишери дължим обаче най-впечатляващото възраждане на Делта - като електрически прототип за Световния шампионат по раликрос, който обаче е с чертите и дизайна на легендата Делта Ево 2. Французинът участва със своята Делта Evo-e RX в края на миналия сезон в Световния шампионат по раликрос, а за сезон 2023 се завърна с нов отбор и Себастиен Льоб за съотборник.
Льоб се завръща в раликроса с Ланча Делта
Новата Делта Evo-e RX е с мощност 671 к.с, която идва от два електромотора - по един на всеки мост, с мощност 335,5 конски сили. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 1,8 секунди, което е с 0,7 секунди по-бързо в сравнение с болидите от Формула 1, а тази динамика е изключително важна в раликроса заради старта от място и атаката на първия завой, както и честото присъствие на бавни завои, ускорението от които често е решаващо. Задвижването е 4х4, а според Герлен, основната слабост на колата от миналия сезон - проблемите при синхронизирането на работата на двата електромотора, са вече напълно отстранени. Електромобилът е създаден и произведен от моторспорт компанията на Шишери - GCK Performance.
Сезонът в Световния раликрос шампионат стартира в първия уикенд на юни в Монталегре, Португалия.