Хонда предлага мотори на Астън Мартин във Формула 1?

За сезон 2026 във Формула 1 са регистрирани 6 производители на задвижващи системи, а отборите засега са само 10. Това може да направи завръщането на японският гигант Хонда във Формула 1 много трудно. Но според последните слухове, японците са се насочили към Астън Мартин с предложение за ексклузивно партньорство.

Мерцедес, Ферари, Рено, Ауди и Ред Бул Пауъртрейнс ще доставят мотори на заводските си отбори, като отсега се знае, че партньор на Ред Бул ще е и вторият тим на компанията – Алфа Таури.

Вариантите не са много, а като се отчете и историята в последните години, то сметките стават още по-трудни – например, едва ли някой в Макларън ще е готов на ново приключение с Хонда, след това, което тимът преживя между 2015 и 2017 година. А новият шеф на Уилямс Джеймс Ваулс вече заяви, че в момента не разглежда Хонда като вариант за доставка на задвижващи системи от 2026 година нататък.

Шеф в Хонда: Трябва да участваме във Формула 1

Което оставя само Астън Мартин, но британският тим от години работи в тясно партньорство с Мерцедес, като от отбора на няколко пъти заявиха, че нямат оплаквания от сътрудничеството си с бившите шампиони.

В Астън Мартин се целят в победата в Монако

Но Хонда успя да изчисти реномето си с двете поредни световни титли на Макс Верстапен, спечелени с японски мотори, а перспективата за ексклузивно партньорство с японците със сигурност ще е интересно за Лорънс Строл. Защото тимът му вече няма да е клиент, а ще е партньор на Хонда. Остава да се разбере обаче дали Фернандо Алонсо ще има глас в това решение, защото отношенията на бившия световен шампион с японците са изключително сложни и е много трудно да се прогнозира, че те отново ще могат да работят заедно. А в момента Алонсо е най-големият актив на Астън Мартин.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти