Ферари регистрира най-слабото си начало на сезона от 2009 насам

В първите три старта за сезон 2023 във Формула 1 отборът на Ферари спечели едва 26 точки и регистрира най-добро класиране от четвърто място, дело на Карлос Сайнц в откриващата кампанията Гран При на Бахрейн.

Пълно класиране при отборите във Формула 1 след Гран При на Австралия

За Скудерията това е най-слабото начало на сезона от 2009 година насам. Преди 14 години Кими Райконен и Фелипе Маса не успяха да спечелят нито една точка в първите три кръга за годината. Тогава най-доброто постижение на двамата бе деветото място на Маса от Гран При на Малайзия, но тогава в сила все още беше старата точкова система, която даваше точки само на първите осем във всяко състезание. Дори и резултатите на Маса и Райконен от 2009 да бъдат приравнени към настоящата точкова система, то двамата ще имат спечелени едва две точки помежду си, тъй като в Малайзия надпреварата бе прекратена заради дъжд преди да бъдат покрити 75% от дистанцията и бяха дадени половин точки.

В този период „Черните кончета“ са имали и други слаби начални етапи на кампаниите, като най-запомнящите се от тях са от 2014 и 2020. През 2014 година Райконен и Фернандо Алонсо спечелиха общо 33 точки и имаха две четвърти места, записани от Алонсо в Австралия и Малайзия. През 2020 пък Шарл Леклер и Себастиан Фетел бяха завоювали общо 27 пункта и един подиум, второто място на Леклер в откриващата сезона Гран При на Австрия.

През тази година обаче, след двете отпадания на Леклер в Бахрейн и Австралия и нулата на Сайнц след наказанието в Мелбърн, нещата станаха една идея по-зле. Добрата новина за Скудерията е, че поне през този сезон колата им показва скорост и потенциал, тъй като в предишните случаи тези неща отсъстваха.

През 2009 в Маранело не се справиха с новите правила за аеродинамиката, тъй като първо се бяха фокусирали твърде много върху битката на Фелипе Маса с Люис Хамилтън за титлата през 2008, а освен това и бяха отделили твърде голямо внимание на системата КЕРС през зимата.

През 2014 също имаше промяна в техническите правила, която засягаше предимно задвижващите системи, тъй като тогава дебютираха V6 турбохибридните мотори, които се използват и до днес. Първията дизайн на Ферари обаче беше плачевно бавен и ненадежден и Алонсо и Райконен много трудно успяваха да се борят за по-предни класирания.

През 2020 пък дойде прословутото тайно споразумение между Ферари и ФИА, след като в Маранело бяха открили начин как да заобиколят правилата за максималния горивен поток в хода на сезон 2019. Въпросното споразумение коства на Скудерията между 35 и 50 конски сили, а това се оказа фатално в година, в която моторите бяха временно замразени заради пандемията от коронавирус.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти