Волф: Скоростта на Ред Бул е умопомрачителна
Шефът на отбора на Мерцедес Тото Волф определи като „умопомрачително“ предимството, с което разполага болидът на Ред Бул RB19 на правите и в DRS зоните от началото на сезона във Формула 1.
В Австралия световният шампион Макс Верстапен не срещна никакви затруднения с изпреварването си срещу Люис Хамилтън малко след първото спиране на надпреварата с червен флаг. Още при първото преминаване през DRS зона нидерландецът задмина с лекота пилота на Мерцедес, като изпреварването стана много преди спирането за деветия завой на „Албърт парк“.
Състезанието в Мелбърн бе второто поредно, в което Верстапен трябваше да изпреварва Хамилтън на пистата. В Джеда две седмици по-рано двамата отново се изправиха един срещу друг в борбата за позиция, но и тогава седемкратният шампион беше безсилен срещу скоростта на правата на RB19. Тогава той заяви, че болидът на Ред Бул е „най-доминантната кола, която той някога е виждал“. Сега тези твърдения на Хамилтън малко или много бяха потвърдени и от думите на Волф.
Хамилтън не е виждал "по-доминантна" кола от RB19
„Тяхното предимство на правите с отворен DRS е умопомрачително. Но в този спорт има меритокрация, така че ако ти имаш кола, която е бърза на правите, защото ти си оптимизирал аеродинамиката си, то зависи от всички останали да те настигнат“, обясни Волф.
Ръсел: Ред Бул крият истинското си темпо, за да не ги дръпнат назад
Той също така коментира и представянето на Мерцедес в Австралия. На „Албърт парк“ тимът от Бракли разполагаше с втората най-бърза кола в квалификацията и състезанието, но според Волф конфигурацията на австралийската писта е замаскирала недостатъците на W14.
Верстапен: Няма причина да крием темпо
„Мисля, че този уикенд ние направихме добра стъпка напред и в една обиколка, и в дългата серия. Дали това трябва да е нашата основа? Не съм сигурен, но ние трябва да максимизираме пакета, с който разполагаме. Беше хубаво, че се състезавахме с Ферари и Астън Мартин. Трябва да се затвърдим пред тях, а след това колкото повече научаваме за колата и с подобренията, които сме предвидили може и да започнем да предизвикваме Ред Бул.„Мисля, че пистата в Мелбърн определено беше в плюс за нашата кола, на която не ѝ достига притискане в задната част, пистата определено ни помогна. Мисля, че тя ни направи да изглеждаме по-добре, отколкото всъщност сме. Ние знаем къде са ни слабостите, просто трябва да ги отстраним“, каза Волф.