Новият въздушен тунел на Макларън се очаква да заработи през месец юни

Ръководителят на отбора на Макларън във Формула 1 Андреа Стела разкри, че целта на тима от Уокинг е новият му въздушен тунел да заработи през месец юни тази година. Испанецът, който пое управлението на британския екип в началото на годината, също така добави, че конструкцията на съоръжението вече е завършена.

До изграждането на новия въздушен тунел се стигна по идея на бившия ръководител на тима Андреас Зайдъл, който бе начело на отбора от 2019 до края на 2022. Германецът призова за ново въздушен тунел и симулатор, тъй като инфраструктурата на Макларън бе остаряла спрямо тази на техните директни съперници, което се отразяваше и на представянето на екипа на пистата.

В крайна сметка констуркцията на въздушния тунел и симулатора бяха одобрени, но заради пандемията от коронавирус крайният срок за тяхното завършване беше избутван все по-назад. Сега обаче до влизането в експлоатация на тунела остават само няколко месеца.

В Макларън не са постигнали развойните си цели през зимата

„Надяваме се да имаме кола в тунела през юни, когато вече ще сме започнали работата си по модела за 2024 година. Самият въздушен тунел вече е готов, но тепърва той трябва да се калибрира, а това отнема време. Трябва да сравняваме резултати от теста в един въздушен тунел с тези от новия, за да сме сигурни, че той работи надеждно“, каза Стела.

Той също така обясни как точно новият въздушен тунел ще допринесе за развитието на колата на Макларън. В момента британският екип използва въздушния туне на Тойота в Кьолн (Германия), за да изпробва новите си части, което му струва поне няколко дни за транспорт до и от Германия.

Норис: Макларън може да повтори развитието на Астън Мартин

„Когато имаме нещо ново за тестване ги товарим на един ван и той пътува до Кьолн, това ни струва два дена. Формула 1 е много динамичен и бърз спорт и подобен начин на работа е неустойчив.„Не искам да говоря много за въздушния тунел, защото започва да звучи като оправдание, но определено той ни струва малко качествено развитие и разбира се скорост на развитие, тъй като цялото тестване ни отнема повечко време. Въздушният тунел не е единствената причина да изоставаме в началото на сезон 2023. Можехме да свършим по-добра работа независимо от него“, заяви Стела.

В откриващия кръг за новия сезон Ландо Норис финишира едва 17-ти на две обиколки зад победителя след общо шест спирания в бокса за допълване на хидравлична течност в неговия автомобил. Оскар Пиастри пък не успя да стигне до финала на своето първо състезание във Формула 1 след повреда в неговата кормилна рейка, която не му позволи да сменя предавките на колата.

Дори и преди тези технически проблеми темпото на Норис и Пиастри не беше задоволително и те се движеха извън зоната на точките. Надеждите и на двамата са представянето на MCL60 да се подобри с първия по-голям пакет с подобрения, който се очаква да бъде въведен за четвъртия кръг за сезона в Азербайджан в края на април.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти