Алонсо: Само Астън Мартин е готов да направи нужното, за да печели

Фернандо Алонсо се качи на подиума в своето дебютно състезание за отбора на Астън Мартин, финиширайки трети в надпреварата за Гран При на Бахрейн, с която стартира сезон 2023 във Формула 1.

Строл към Алонсо: Доволен ли си, че напусна Алпин?

Призовото класиране на испанеца на „Сахир“ не бе никак случайно на фона на показаното от Астън Мартин от началото на предсезонните тестове. Не е тайна, че британският тим е сред най-прогресиралите спрямо сезон 2022. На пистата в Бахрейн най-доброто време на AMR23 бе с цели 2.4 секунди по-добро спрямо показаното от AMR22 преди година. 

Албон: Само Астън Мартин са прогресирали повече от Уилямс

Много специалисти веднага посочиха, че новите правила, които дават на класиралите се на по-задна позиция отбори повече време във въздушните им тунели като една от причините за този скок от страна на Астън Мартин. През миналата година британският екип завърши на седмо място в конструкторския шампионат, което след наказанието на Ред Бул му дава 50% повече време във въздушния тунел спрямо „биковете“

Доктор Марко очаква Алонсо да създава проблеми на Ред Бул

Според Алонсо обаче това не е единствената причина за големия напредък от страна на новия му отбор. По думите на испанеца екипът от Силвърстоун е „единственият, който е готов да направи каквото е необходимо, за да спечели“.

Защо Макс иска Алонсо да се бори за титлата

„Не мисля, че правилата оказват толкова голямо влияние. Аз мисля, че ви е нужна визията и амбицията на Лорънс Строл, на нашето ръководство, тъй като всеки отбор разполага с тези възможности, но изглежда само един отбор е готов да направим нужното, за да печели“, обясни Алонсо, визирайки голямата инвестиция от страна на Строл, сред които е и новата фабрика на Астън Мартин.

Строл-старши иска титлата с Астън Мартин

Освен новата фабрика, която върви към своето завършване, Астън Мартин привлече и множество служители и от Ред Бул, и от Мерцедес през последните две години. Един от тях е бившият главен аеродинамик на Ред Бул Дан Фалоус, който в момента е технически директор на Астън Мартин.

Хорнър: Колата на Астън Мартин прилича на стар Ред Бул

Ефектът от привличането на Фалоус бе осезаем, тъй като AMR23 бе първата кола, върху която той работи още от самото начало на нейното развитие. Британецът много бързо приложи аеродинамичната философия, която се използва и от Ред Бул и не случайно след финала в Бахрейн Серхио Перес се пошегува, че на подиума има „три коли на Ред Бул“.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти