Договорите на 7 пилоти изтичат в края на 2023

Новият сезон във Формула 1 започва през март, а в края му има шанс да се освободят доста места в световния шампионат. Но едва ли някой може да каже в момента дали това е реалистична прогноза.

За началото на новата ера във Формула 1 повечето отбори заложиха на дългосрочните ангажименти на пилотите, които са наели – Макс Верстапен, Шарл Леклер и Карлос Сайнц са с дългосрочни договори. Но има и 7 пилоти, чиито контракти изтичат в края на следващия сезон.

Начело на тази група е 7-кратният световен шампион Люис Хамилтън, но той и Мерцедес вече декларираха, че искат да продължат да работят заедно. А Тото Волф прогнозира, че новият договор на Люис ще е за три или дори 5 сезона.

Хамилтън ще преговаря за нов договор с Мерцедес

С договор за един сезон – 2023, е дебютантът на Уилямс Логан Сарджънт, който идва от Формула 2. Също с договор за един сезон е и другият новак – Ник де Врийс, 27-годишният нидерландец дебютира впечатляващо на „Монца” и най-после получи възможност да е титуляр във Формула 1, след като натрупа сериозен опит в други шампионати.

Волф срещу Бътън – кой ще е новият шеф на Уилямс?

До края на следващата година е договорът на японския пилот на Алфа Таури Юки Цунода. Той дебютира през 2021, не се справи особено добре, но през 2022 записа сериозен прогрес и третият му сезон в световния шампионат може да се окаже най-важният за него.

Алфа Таури показва новите си цветове в Ню Йорк

2023 ще е вторият сезон от договора на Кевин Магнусен, който го върна по спешност във Формула 1 за началото на последната кампания. Датчанинът свърши всичко, което се очакваше от него, въпреки че през втората половина на сезона допусна повече грешки в състезанията.. Другият пилот на Хаас – Нико Хюлкенберг, подписа за 1 сезон, а двамата с Кевин ще са най-опитният пилотски състав в шампионата.

Магнусен ще помага на Хюлкенберг при завръщането му във Формула 1

Китайският пилот на Алфа Ромео Гуаню Джоу ще стартира втория сезон от договора си с тима. Представянето му като съотборник на Валтери Ботас беше повече от добро и беше логично той да остане в отбора и за догодина. В същото време протежето на Заубер Тео Пуршер чака своя шанс, така че китаецът трябва да е убедителен през 2023.

Официално: Васьор си тръгва от Алфа Ромео

Какво е положението при другите пилоти?

Рекордът на Шумахер, който Верстапен ще подобри с новия си договор

Макс Верстапен има договор с Ред Бул до края на 2028, а Серхио Перес – до края на 2024. Също до края на 2024 са договорите и на двамата пилоти на Ферари Шарл Леклер и Карлос Сайнц.

Ферари с коледен подарък за Леклер - договор до 2024 година

В Мерцедес обясниха, че договорът на Джордж Ръсел е „многогодишен”, до 2024 са и контрактите на пилотите на Алпин Естебан Окон и Пиер Гасли, като Гасли е с опция и за 2025.

Хърбърт: С Ръсел започва нова ера за Мерцедес

Оскар Пиастри подписа за 2 години с Макларън – за 2023 и 2024, а Ландо Норис е обвързан с отбора до края на 2025.

Алонсо е „повече от 100%“ доволен от трансфера си в Астън Мартин

Смята се, че Фернандо Алонсо е подписал с Астън Мартин за 2 години, до края на 2024 плюс опция за още един сезон, а срокът на договора на Ланс Строл не се коментира от момента, в който баща му купи отбора.

Ботас може да стане пилот на Ауди

Валтери Ботас има договор с Алфа Ромео до края на 2024, а от Уилямс твърдят, че Алекс Албон има договор за „2023 и за след това”.

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти