Допусна ли Мерцедес грешка със стратегическия си подход във Формула 1?
В началото на 2022 година развитието на двигатели във Формула 1 бе замразено, като то ще остане такова до края на 2025 година, след което през 2026 ще навлезят новите агрегати. Така преди старта на сезон 2022 производителите имаха дилема за решаване – бърз и нанедажден или по-бавен, но издръжлив двигател да направят.
От Рено и Ферари заложиха на по-рисковия подход, което им създаде доста главоболия в хода на годината. Пилотът на Алпин Фернандо Алонсо записа доста отпадания заради проблеми в неговия двигател, а също може да се каже и за двамата пилоти на Скудерията Шарл Леклер и Карлос Сайнц.
В същото време двамата пилоти на Мерцедес Джордж Ръсел и Люис Хамилтън регистрираха по само едно отпадане в хода на целия сезон. Ръсел не завърши във Великобритания, където бе замесен в инцидента на първия завой, а Хамилтън не финишира в Абу Даби заради проблем в неговата трансмисия.
Клиентите на „Сребърните стрели“ - Макларън, Астън Мартин и Уилямс също имаха сравнително малко проблеми в хода на сезона, което подсказва, че агрегатът на германския производител е доста надежден. Дали обаче това няма да се окаже грешният подход през следващите три години?
За Ферари и Рено наличието на технически повреди означава, че те ще могат да правят промени по своите двигатели, чиято цел е подобряването на надеждността. С нейното коригиране ще дойде и по-доброто представяне, на което отборите, използващи тези двигатели, ще могат да разчитат. Смята се, че още догодина пилотите на Ферари, Алфа Ромео и Хаас ще разполагат с 30 конски сили повече спрямо изминалия сезон.
Ферари с 30 конски сили повече през 2023?
В същото време инженерите в Бриксуърт, където се правят задвижващите системи на Мерцедес, нямат какво много да променят по своите двигатели. Това може да доведе до ситуация, в която „Сребърните стрели“ ще изостанат в следващите три години, тъй като техните съперници ще правят промени по своите задвижващи системи, докато Мерцедес няма да има тази възможност.