Хамилтън с по-голяма заплата от Верстапен
В хода на сезон 2022 във Формула 1 се появиха данни за това какви са заплатите на пилотите в световния шампионат и според тях настоящият световен шампион Макс Верстапен е №1 и в тази класация. Но след края на кампанията сайтът racingnews365.com публикува собствени данни за това за какви пари са карали пилотите през годината.
Според списание Forbes, заплатата на Макс Верстапен е най-голямата във Формула 1 - 40 милиона долара плюс 20 милиона бонуси и премии. То информацията на специализирания моторспорт сайт е по-различна.
Правим уточнението, че до излизането на финансовите отчети на отборите, които са акционерни дружества, тези данни са ориентировъчни, но пък неофициално обикновено се потвърждават след края на сезона. И да не забравяме, че заплатите на пилотите са изключени от тавана на бюджетите във Формула 1, а звездите в спорта са твърдо против тяхното заплащане също да е обект на финансови ограничения. И още нещо – тези данни се отнасят само за парите, които получават пилотите като заплата от отбора, другите им приходи – основно от реклами и спонсорски договори не влизат в тези суми.
Сериозни заплати за новите шефове на Ферари, Макларън и Заубер
И след всички тези уточнения – и през 2022 с най-голяма заплата сред пилотите във Формула 1 е 7-кратният световен шампион Люис Хамилтън – 40 милиона долара на сезон, като договорът му е до края на 2023 и предстои подновяването му. Шефът на Мерцедес Тото Волф и Хамилтън вече обявиха, че искат да продължат да работят заедно, но в медиите се появиха информации, че Люис може би ще трябва да приеме по-ниска заплата.
Верстапен е №1 и по пари във Формула 1
Шампионът в последните два сезона Макс Верстапен е втори с 35 милиона долара и той се оказа човекът, който успя да промени политиката на Ред Бул. Доскоро тимът залагаше на по-ниски заплати на пилотите и по-високи премии и бонуси, както и на неособено дълги като срок договори. Последният договор на Макс с тима обаче е до края на 2028 година.
Последната година на двукратния световен шампион Фернандо Алонсо в Алпин му е донесла 20 милиона долара, а Себастиан Фетел, който има 4 световни титли си тръгна от Астън Мартин с 15 милиона долара. Предполага се, че Алонсо, който сменя германеца в британския тим, ще получава заплата, близка до тази, за която караше в Алпин.
Сайнц оглавява кандидатурата на Мадрид за домакинство на Формула 1?
Дениъл Рикардо си тръгна от Макларън в края на 2022, една година преди края на договора му, но с парите за този и следващия сезон – по 15 милиона долара на година. За същата заплата кара и другият пилот на тима Ландо Норис – 15 милиона долара на година, като договорът на британеца е до края на 2025.
Никола Цолов ще кара във Формула 3
По-ниска е заплатата на Шарл Леклер във Ферари – 12 милиона долара на година и договор до края на 2024. Също до края на 2024 е контрактът и на другия пилот на Скудерията – Карлос Сайнц, но заплатата на испанеца е 10 милиона долара. За толкова кара и звездата на Алфа Ромео Валтери Ботас – 10 милиона долара и договор до края на 2025.
Розберг: Във Ферари няма човек на нивото на Волф
Още двама пилоти се състезават за 10 милиона долара – Ланс Строл в Астън Мартин, като той е единственият, чийто договор няма срок, все пак тимът е на баща му. Другият е Серхио Перес, който тази година преподписа с Ред Бул и има договор до края на 2024.
Алонсо: Новите правила още не са постигнали целта си
Джордж Ръсел, Естебан Окон, Пиер Гасли и Кевин Магнусен са със заплати от 5 милиона долара на сезон, като от 2023 Окон и Гасли стават съотборници в Алпин.
Магнусен ще помага на Хюлкенберг при завръщането му във Формула 1
Алекс Албон получава 2 милиона долара в Уилямс и има договор до края на 2024, а Гуаню Джоу кара за Алфа Ромео срещу 1 милион долара на сезон и контракт до края на 2023.
Мерцедес потвърди привличането на Шумахер
Мик Шумахер си тръгна от Хаас със заплата от 1 милион долара за тази година, като същото важи и за Никола Латифи, който вече не е пилот на Уилямс.
Пиер Гасли за Алфа Таури: Догодина те ще са по-напред в класирането
В дъното на таблицата за заплати е японският пилот на Алфа Таури Юки Цунода, чиято годишна заплата е 750 000 долара, а договорът му е до края на следващата година.